پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8451 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ |
107 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل ادراک خبر به نقل ازرویترز، قیمت سوخت در آمریکا در ماه گذشته میلادی بیش از قیمت نفت خام افزایش یافت، زیرا واشنگتن برای تامین بازارهای اروپا به دنبال درگیری‌های روسیه و اوکراین، محصولات پالایشی بیشتری به خارج صادر کرده است. بر اساس آمار ریفینیتو ایکون، از زمان عملیات نظامی روسیه […]

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل ادراک خبر به نقل ازرویترز، قیمت سوخت در آمریکا در ماه گذشته میلادی بیش از قیمت نفت خام افزایش یافت، زیرا واشنگتن برای تامین بازارهای اروپا به دنبال درگیری‌های روسیه و اوکراین، محصولات پالایشی بیشتری به خارج صادر کرده است.

بر اساس آمار ریفینیتو ایکون، از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، قیمت نفت در جهان نزدیک به ۱۷ درصد افزایش یافته است. این درحالی که قیمت بنزین ۳۰ درصد و نفت کوره  ۴۰ درصد در این کشور افزایش یافته است.

در عین حال، بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر محصولات نفتی ۱۰۵ میلیون بشکه است که در پایین ترین سطح از آوریل ۲۰۰۸ قرار دارد.

صادرات محصولات پالایشی آمریکا در ۴ هفته گذشته به طور متوسط به ۶.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است که تقریبا سریع‌ترین نرخ صادرات در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

تاجران می‌گویند، ذخایر سوخت در جهان به احتمال زیاد به سرعت افزایش نمی‌یابد، زیرا تولیدکنندگان بزرگی نظیر اوپک، تولید خود را به آرامی افزایش می‌دهند. کمبود سوخت در بازار هشدار دهنده و نگران کننده است، زیرا این امر نشان می‌دهد که پالایشگاه‌ها در تامین تقاضا با مشکل مواجه هستند، حتی اگر نفت بیشتری از طریق رهاسازی از محل ذخایر در دسترس باشد.

درحالی که تقاضا در حال نزدیک شدن به سطح پیش از کروناست، ذخایر جهانی نفت خام، بنزین و سایر سوخت‌ها در حال کاهش است. به دنبال درگیری روسیه و اوکراین و پس از آن تحریم های روسیه، عرضه (سوخت) محدود شده است.

واشنگتن میلیون ها بشکه از ذخایر استراتژیک خود را آزاد کرده تا قیمت نفت را کنترل کند، اما ذخایر محصولات نفتی همچنان رو به کاهش است.

انتهای پیام/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!