جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8463 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ |
97 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز(۱۶اردیبهشت ماه) که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: نظریه دولت در اندیشه دینی و اسلامی آکنده از ارزش‌های اخلاقی و انسانی و دارای ساختار و هندسه اختصاصی خویش است. وی افزود: مبنای اندیشه سیاسی امیرالمومنین(ع) […]

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز(۱۶اردیبهشت ماه) که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: نظریه دولت در اندیشه دینی و اسلامی آکنده از ارزش‌های اخلاقی و انسانی و دارای ساختار و هندسه اختصاصی خویش است.

وی افزود: مبنای اندیشه سیاسی امیرالمومنین(ع) قوانین مبتنی بر‌ آموزه‌های وحیانی است و از نگاه علی(ع)دو آرمان والا از حکمرانی و سیاست‌ورزی یعنی فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت و پاسخ به نیازهای مادی و معنوی انسان‌ها و توسعه انسانی و ساخت کشوری مدرن با زیباترین و کارآمدترین زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت در پرتو آراستگی مدیران ارشد و میانی به عدالت و تقوا و اراده آنها برای فهم معارف قرآن و عترت و آراستگی به آن تحقق خواهد یافت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: علی(ع) بعد از تبیین اهداف کلیدی حکمرانی، مالک اشتر را به تقوا توصیه می‌کنند و بر این مبنا فرمان می دهند که مدیران باید آراسته به تقوا باشند و سیاست منهای عدالت در تفکر انقلابی امیرالمومنین هیچ معنایی ندارد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه آنچه اوامر الهی را بر هر مسئله دیگری ترجیح می‌دهد نماد تقوا است، خاطرنشان کرد: چنین انسانی می تواند در نظام اسلامی مدیر باشد.

اگر قرآن مبنا شد هیچ تصمیم‌گیری بدون پشتوانه علمی اتخاذ نمی‌شود و سخن بدون پشتوانه علمی شنیده نمی‌شود،‌تصریح کرد: اگر مدیران و مقامنات ارشد کشور به سنن الهی پایبند نباشند لدنه جامعه رابطه اش با واجبات سست می شود و به همین دلیل بر مبنای فرمان امام علی مالک اشتر باید در واجبات و مستحبات پیشگام باشد و بر این مبنا باید مراقب کلمات و تصمیمات خود باشیم.

وی تاکید کرد: تمام اقتدار جمهوری اسلامی دستاورد ارتباط نزدیک مسئولین و مردم در قرآن و عترت در حوزه هایی است که اقتدار آفریده اند. در عرصه هایی که امت اسلامی در اریکه قدرت قرار دارد دستاورد قانونمداری و قرار گرفتن فرامین الهی است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهیم باید تلاش کنیم رابطه خود را با وحی مستحکم کنیم و هر قدر این رابطه استحکام شود راه برای عزت و سعادت جامعه فراهم می شود و اگر فاصله بگیریم محصولش کاهش اقتدار و افزایش مشکلات اقتصادی و فرهنگی و سیاسی است و باید برای حل مشکلات اقتصادی دانش و علم را مبنای کار خود قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه دینداران مدافع حقوق انسان‌ها هستند و این امیرالمومنین است که مدافع حقوق انسان ها هست و انبیا و صاحبان خرد و علم و تقوا و عدالت در خدمت بشریت هستند نه صاحبان زر و زور،‌ گفت: امروز غرب با تکیه بر دانش و تکنولوژی شکاف بین شمال و جنوب را افزایش می دهد و با سوء استفاده از قدرت اقتصادی و سیاسی و نظامی اهداف نامشروع خود را بر جوامع انسانی تحمیل می‌کند ولی انسان در تراز قرآن در خدمت بشریت است و برای انسانیت رحمت است.

ادامه دارد…


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!