جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8539 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ |
101 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش روز جمعه مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: حوزه های علمیه شیعی در کشور لبنان به طور حتم در تاریخ اسلام و جهان دارای وجوه متمایزی هستند. وی افزود: لبنان و حوزه های علمیه آن در شرایط و زمانه مهم و حساسی […]

به گزارش روز جمعه مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: حوزه های علمیه شیعی در کشور لبنان به طور حتم در تاریخ اسلام و جهان دارای وجوه متمایزی هستند.
وی افزود: لبنان و حوزه های علمیه آن در شرایط و زمانه مهم و حساسی هستند.
اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم در ادوار اخیر دارای تطورات و پیشرفت های مختلفی بوده است.
وی حوزه علمیه قم را تولیدکننده صدها هزار کتاب در دهه های گذشته دانست و گفت: حوزه علمیه قم در زمینه علوم انسانی اسلامی پیشگام بوده و بیش از ۱۰۰ مجله علمی پژوهشی را داراست.
مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه قم دارای بیش از هزار مدرسه، دانشگاه، شعبه و مؤسسه مختلف در داخل و خارج از ایران است.
وی با اشاره به خدمات حوزه علمیه قم به نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: این حوزه در عین توجه به میراث گذشته خود به دنبال تولید علم و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه اسلامی است.
اعرافی بیان داشت: ما بر اساس تحقیقاتمان بیش از ۵۰ باب فقهی مرتبط با نیازهای روز استخراج کرده ایم و برای آن ها کرسی های درس خارج نیز در حال راه اندازی هستند.
وی گفت: رشته های مختلفی در عرصه های علوم عقلی و فقه مقارن تعریف نموده ایم تا جوانان جویای علم بتوانند با تفکر فلسفی و عقلی به استدلالات فقهی بپردازند؛ این عرصه ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ رشته تحصیلی را شامل می شوند.
وی اظهار کرد: حوزه علمیه قم علمایی بزرگ همچون شهید صدر و شهید مطهری را تحویل جامعه اسلامی داده است؛ این حوزه در زمینه علوم انسانی و اجتماعی دغدغه دارد.
وی با تأکید بر لزوم تدریس تخصص های گوناگون عرصه تفسیر قرآن کریم عنوان داشت: در زمینه علوم قرآنی و تفسیر رشته های متنوعی در حوزه علمیه قم تعریف شده است تا به تربیت متخصصین مختلفی در این عرصه بپردازد.
اعرافی همچنین با اشاره به مساله فلسطین تصریح کرد: حرف ما در مساله فلسطین حرف رهبرمان حضرت آیت الله خامنه ای است؛ جمهوری اسلامی ایران در هر حال پشتیبان امت اسلام می باشد و امیدواریم به فضل الهی بزودی شاهد پیروزی مسلمانان فلسطین برای احیای کلمه الله باشیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!