چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8574 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ |
88 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اهواز ضمن تبریک ایام عید سعید فطر، روز معلم و روز کارگر، به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌شک این دولت می‌تواند موفقیت‌های خوبی حاصل کند اگرچه فرصت زیادی ندارد اما هشت ماه نیز فرصت […]

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اهواز ضمن تبریک ایام عید سعید فطر، روز معلم و روز کارگر، به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌شک این دولت می‌تواند موفقیت‌های خوبی حاصل کند اگرچه فرصت زیادی ندارد اما هشت ماه نیز فرصت کمی نیست.
وی افزود: دولت سیزدهم باید با مردم صحبت کند تا مردم بفهمند که چه اتفاقاتی در دولت رخ می‌دهد؛ دولت باید بداند که بسیاری از مردم به آنها امید بسته اند و می‌دانیم که به حول و قوه الهی این دولت موفق خواهد شد.
امام جمعه اهواز گفت: به همین جهت باید تلاش شود به مردم بخصوص قشر ضعیف و محروم توجه ویژه‌ای شود مردم انتظار ندارند کالایی گران شود و پس از آن در صدا و سیما علت آن توضیح داده شود بلکه پیش از اقدام باید مردم را از وضعیت اقتصادی کشور آگاه کرد.
وی بیان کرد: مردم انتظار دارند در طریق رسانه ها و فضای مجازی در جریان مسایل و مشکلات قرار گیرند ، اگر مذاکره‌ای می‌شود برای مردم توضیح داده شود و اگر طرح‌های خوبی دولت دارد نیز با مردم در میان گذاشته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد یادآور شد: استانداران و مسئولان کشور در صدا و سیما و فضای مجازی با مردم صحبت کنند چرا که این حق مردم است که برنامه‌ها و طرح‌های دولت را بدانند تا امید به جامعه تزریق شود.
وی افزود: فضای رسانه ظرفیت خوبی است تا دولت بتواند اقدامات و برنامه‌های خود را در ثانیه به مردم انتقال دهد؛مردم ایران اسلامی را با هیچ ملتی نمی‌توان مقایسه کرد؛ این مردم لیاقت آن را دارند که با آنها سخن گفته شود. 
امام جمعه اهواز تاکید کرد: گفته می شود به لحاظ تفاوت قیمت در خارج کالا قاچاق می‌شود اما در این سال ها برخی از تجار ارز دولتی دریافت کردند و کالا را در بازار، به قیمت آزاد به دست مردم رساندند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: اگر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برداشته شود و یارانه مستقیم به مردم داده شود شاید بخشی از مشکلات برطرف می شود و اینگونه دیگر دلالان نمی‌توانند از شرایط اقتصاد کشور، سواستفاده کنند ،  با شرایط جدید در طول روز یارانه کالاها مستقیم به حساب مردم واریز می شود اما دستگاه قضایی و قوه مقننه باید در میدان عمل بیشتر حضور داشته و نظارت بیشتری داشته باشند.
امام جمعه اهواز گفت: در سال های اخیر در چندین نقطه کشور از هر کیسه آرد حداقل نیم کیلوگرم دزدیده می شود و تنها کیسه آرد نیست چرا که از یک بطری روغن هم بخشی از آن خالی شده و از سایر اقلام ضروری مردم نیز به همین روش دزدی می شود.
وی بیان کرد: اینکه دلالان و برخی افراد چند میلیون تن از اقلام ضروری مردم را می دزدند، باید در رسانه به مردم گفته شده و با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: دست دزدان باید قطع شود تا اعتماد مردم به دست آید؛ با دلالان دانه درشت در صحنه اقتصاد کشور باید برخورد شده و نام آن ها رسانه ای شود.
وی اظهار داشت: زمانی که دولت یک طرف باشد و مردم در طرف دیگر، این راه درستی نبوده و به صلاح کشور نیست و قطعا جامعه روحانیت در کنار مردم ایستاده و خواهد ماند. 
خطیب جمعه اهواز یادآور شد : در ایام عیدفطر بجای اینکه کام مردم شیرین شود، کام آن ها با گرانی ها تلخ شد؛ دسته ای کم توجه هستند در حالی که باید با مردم حرف بزنند و به حرف دل مردم گوش دهند چرا که این مردم خوب می فهمندو قانع هستند.
امام جمعه اهواز به افزایش بی رویه اجاره بهای منزل اشاره کرد و گفت: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی عده قابل توجهی از مردم از خانه بیرون رانده شدند در حالی که اگر صاحبان منازل دست مستأجران را می گرفتند، خداوند نیز دست آن‌ها را  می گرفت.
وی در خاتمه ضمن تبریک مجدد به مناسبت عید سعید فطر، گفت: امید است در رزمایش عبودیت نمره قبولی گرفته باشیم و آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی به مردم به دست آورده باشیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!