جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8582 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ |
88 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام قاسم خداپرست در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شریف‌آباد پاکدشت اظهار داشت: امروز وضعیت اقتصاد و گرانی‌های افسار گسیخته و افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، وضعیت معیشت جامعه به ویژه  اقشار ضعیف را با مشکل مواجه کرده است و دولت باید با همت و برنامه‌ریزی، این […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام قاسم خداپرست در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شریف‌آباد پاکدشت اظهار داشت: امروز وضعیت اقتصاد و گرانی‌های افسار گسیخته و افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، وضعیت معیشت جامعه به ویژه  اقشار ضعیف را با مشکل مواجه کرده است و دولت باید با همت و برنامه‌ریزی، این مشکلات را برطرف کند.
وی اظهار داشت: البته  این موضوع را نیز باید اظهار کرد که دولت در هشت ماهه استقرار ،  میلیارد ها تومان بدهی‌های مختلف و ۵۴ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل به بانک‌ها را پرداخت کرده و در شش‌ماهه دوم سال گذشته مجبور بود که برای تأمین کالاهای اساسی، ارز آزاد  را هزینه کند چرا که دولت قبل تا شهریور پارسال همه ارزهای ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را خرج کرده بود.
وی گفت: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دولت قبل باعث فساد در جامعه شده بود به طوری که مابه‌التفاوت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با ارز آزاد از سال ۹۷ تا سال گذشته، بیش از چندین هزار میلیارد تومان به جیب دلالان افزود و تمام کالاهای اساسی که با این ارز وارد کشور شده بود انبار شده و امروز از داخل کشور به کشورهای اطراف قاچاق می‌شود.
خداپرست اظهار داشت: مردم در همه مراحل انقلاب پای کار بودند و هر جا که نظام به حمایت آنان نیاز داشت وارد صحنه شده و دین خود را به انقلاب ادا کردند، مردم شاهد تلاش شبانه روزی دولت در ختثی سازی تحریم‌ها، مدیریت مناسب منابع، مقابله با کرونا و سایر خدمات هستند ولی توقع دارند که گرانی‌های افسار گسیخته نیز توسط دولت مهار شود.
وی تأکید کرد: دولت باید با همراهی قوه قضائیه راه نفوذی‌ها، دلالان و محتکران راقطع کند تا وضعیت اقتصاد و معیشت مردم سامان یابد.
وی از لزوم نظارت و بازرسی  یاد کرد و افزود: امروز لازم است تا با همراهی دستگاه قضائی، بر امور نظارت بیشتری صورت گرفته و مقابله جدی با اخلالگران اقتصادی صورت گیرد چرا که با پلمب شدن یک واحد صنفی، مشکلات را به طور اساسی رفع نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!