جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8584 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ |
61 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لواسانات، افزود: بنده درصدد توجیه ضعفها نیستم و قطعاً دولت نیز باید مدیریت قوی اعمال کند اما نباید انصاف را کنار گذاشت و عملکرد هشت ماه آن با بدهی یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و مشکلاتی که از ابتدا با آن […]

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لواسانات، افزود: بنده درصدد توجیه ضعفها نیستم و قطعاً دولت نیز باید مدیریت قوی اعمال کند اما نباید انصاف را کنار گذاشت و عملکرد هشت ماه آن با بدهی یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و مشکلاتی که از ابتدا با آن مواجه شد، در نظر گرفت.وی افزود: انتظار ما این است تا دولت برای نجات کشور از این شرایط برآشفته اقتصادی که قیمت‌ها روز به روز رو به افزایش است، جدی‌تر عمل کند و قوای دیگر نیز برای عبور از این شرایط به کمک دولت بیایند.خطیب جمعه لواسانات ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر اظهار داشت: هر ۲ قشر  مولد کشور هستند؛ کارگر برای رفاه و آسایش مردم در تولید کالا تلاش می‌کند و با توجه به شرایط تحریمی که در آن هستیم برای حفظ کیفیت محصولات باید زحمات زیادی متحمل شود.
وی تاکید کرد: مردم نیز باید نسبت به خرید کالای ایرانی اهتمام داشته باشند و با غیرت از تولید داخلی حمایت کنند
حجت الاسلام ایمانی ادامه داد: معلمان نیز تولیدکننده هستند؛ معلم مولد فکر و اندیشه است و نیروهای انسانی را برای ساخت آینده کشور تولید می‌کند.
امام جمعه لواسانات با اشاره به اهمیت نقش معلم در جامعه خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از معادن و ذخایر طبیعی بی‌بهره هستند اما چون انسان‌هایی توانمند تربیت کرده‌اند، رو به پیشرفت هستند؛ در واقع نیروی انسانی سرمایه اصلی جوامع به شمار می‌آیند که اگر از لحاظ مختلف از جمله سطح علمی قوی باشند، می‌توانند کشور را به سعادت برسانند، در غیر این صورت هر منابعی هم داشته باشند، با خام‌فروشی و بی‌عرضگی از دست می‌دهند.

امام جمعه رودبار قصران: عملکرد دولت، انتظار مردم را به درستی بالا برده استامام جمعه رودبار قصران نیز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بخش که در مسجد امام حسین (ع) فشم برگزار شد، گفت: در زمینه‌ اقتصادی شاخص‌ها خوب نیست؛ البته همه‌ این مشکلات اقتصادی به طور قطع قابل درست شدن است، و ان‌شاء‌الله درست هم خواهد شد؛ حل مشکلات اقتصادی – معیشتی مهم‌ترین مسئله امروز کشور و تورم مسئله اول در ارکان اقتصاد ایران است.
حجت الاسلام سید مجتبی حسنی افزود: سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات فوری معیشتی مردم علاوه بر جلب اعتماد مردم، به کمک دولت خواهد آمد و قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پرفراز و نشیب هستند.
وی گفت: طی هشت ماهه گذشته، دولت دکتر رئیسی باب حضور و گفت وگو با مردم را باز کرد. واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج‌گیری کرونا را مهار کردت و حقوق و مزایا را بدون تأخیر پرداخت کرد،  دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید، صادرات نفت را افزایش داد، تجارت خارجی را به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ارتقاء داد و بدهی‌های به‌ میراث‌ مانده را پرداخت کرد و سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت.
امام جمعه رودبار قصران تا حدود زیادی تحریم را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد و همزمان فعالیت‌های خود را در قالب بسته‌های برنامه‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار، را اعلام کرد.
خطیب جمعه رودبار قصران اظهار داشت: همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند هشت ماهه، انتظارات مردم را به‌درستی بالا برده و  واضح است که مردم بین شرایط کنونی و قبل تفاوت می‌گذارند اما انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بالا است.
وی تاکید کرد: البته در کشور فقط مسئله‌ی اقتصاد شاخص اقتدار و پیشرفت و موفّقیّت نیست؛  در همین زمینه‌ی اقتصاد هم نشانه‌های موفقیت در بخش‌های مختلفی وجود دارد، مثلا با وجود این تحریم بی‌سابقه‌ای (خودشان گفته‌اند که از اوّل تاریخ، چنین تحریمی علیه هیچ کشوری نشده) اقتصاد ایران ورشکسته نشد و سرپا ماند؛ تاب‌آوری اقتصاد یک موفقیت بزرگ است.
حجت الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: با این همه تجربه‌ موفقی که در بخش‌های مختلف داریم، واقعاً هم جفای به مردم است، هم جفای به کشور است، هم جفای به انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن‌بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه‌ی مردم را بشکند و اراده‌ مسئولان را تضعیف کند.
امام جمعه رودبار قصران با اشاره به هزینه ۲۰ میلیارد تومانی برای تخریب طبقات غیرمجاز هتل آرینا فشم، اظهار داشت: ما به شدت با هر بی‌قانونی مخالف هستیم، قانون حریم و خط قرمز ما است. اما سوال اینجاست که آیا نمی‌شود این مبلغ برای مردمی که مدرسه، درمانگاه و جاده ندارند هزینه کنیم؟
وی خاطرنشان کرد: نقش مهم نادر طالب‌زاده در جبهه انقلاب، فهم عمیق ایشان از انقلاب اسلامی است، انسان‌های سترگی مانند چمران‌ها، آوینی‌ها، حاج قاسم سلیمانی‌ها، طالب‌زاده‌ها دقیقاً در این نقطه اشتراک دارند که نسبت به انقلاب اسلامی به این آگاهی رسیده بودند که ریشه و باطن انقلاب یک حقیقت قدسی است.
وی تاکید کرد: معرفت آن‌ها این است که می‌دانند انقلاب اسلامی، ظاهری و باطنی دارد و مهم‌تر از انقلاب بیرونی، انقلاب انفسی و درونی است.
بخش‌های لواسانات و رودبار قصران از توابع شهرستان شمیرانات، با جمعیتی افزون بر ۵۷ هزار نفر در شمال شرقی قرار دارند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!