شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8650 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ |
109 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل ادراک خبر به نقل ازرویترز، سه منبع آگاه در اتحادیه اروپا گفتند، کمیسیون اروپا برای جلب نظر کشورهای مخالف، تغییراتی در برنامه تحریم نفتی روسیه پیشنهاد کرده است. به گفته این منابع آگاه، پیشنهادی که نمایندگان اتحادیه اروپا در نشست امروز صبح در مورد آن بحث می‌کردند، شامل دادن زمان […]

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل ادراک خبر به نقل ازرویترز، سه منبع آگاه در اتحادیه اروپا گفتند، کمیسیون اروپا برای جلب نظر کشورهای مخالف، تغییراتی در برنامه تحریم نفتی روسیه پیشنهاد کرده است.

به گفته این منابع آگاه، پیشنهادی که نمایندگان اتحادیه اروپا در نشست امروز صبح در مورد آن بحث می‌کردند، شامل دادن زمان بیشتر به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک برای سازگاری با تحریم و کمک به ارتقای زیرساخت‌های نفتی‌ شان است.

یکی از این منابع آگاه گفت، همچنین این پیشنهاد شامل یک دوره انتقال سه ماهه، پیش از ممنوعیت خدمات کشتیرانی اتحادیه اروپا برای انتقال نفت روسیه است که در ابتدا این دوره یک ماهه بود.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم‌های اروپا علیه روسیه، تحریم نفتی این کشور را پیشنهاد کرد.

به گفته این منابع آگاه، بر اساس تغییرات پیشنهادی، مجارستان و اسلواکی تا پایان سال ۲۰۲۴، می‌توانند نفت روسیه را از طریق خط لوله بخرند و جمهوری چک تا ژوئن ۲۰۲۴ این مجوز را دارد.

بر اساس طرح اولیه پیشنهادی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۶ ماه پس از تصویب این تدابیر، باید خرید نفت از روسیه را متوقف کنند و تا پایان سال به خرید محصولات نفتی پالایش شده پایان دهند. در ابتدا، به مجارستان و اسلواکی تا پایان سال ۲۰۲۳ مهلت داده شده بود.

یکی از منابع آگاه گفت، مهلت های تمدید شده بر اساس زمان احتمالی ساخت و ساز برای ارتقا خط لوله محاسبه شده است.

مقامات اروپایی می گویند، مجارستان و اسلواکی، تنها ۶ درصد نفت وارداتی اتحادیه اروپا از روسیه را به خود اختصاص داده‌اند و این معافیت‌ها، تاثیر تحریم نفتی روسیه بر اقتصاد این کشور را تغییر نمی‌دهد.

دیپلمات‌های اروپایی می گویند، این مذاکرات پیچیده است و مشخص نیست که پیشنهاد جدید از حمایت ۲۷ کشورعضو اتحادیه اروپا که برای تحریم نفتی روسیه مورد نیاز است، برخوردار خواهد شد یا نه.

جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت، در صورت عدم دستیابی به توافق تا آخر این هفته، خواستار برگزاری نشست فوق العاده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در هفته آینده خواهد شد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان امروز صبح گفت، مجارستان به ۵ سال و سرمایه گذاری هنگفت در پالایشگاه ها و خط لوله خود نیاز دارد تا سیستمی را که حدود ۶۵ درصد نفت خود را از روسیه تامین می کند، تغییر دهد.

به گفته یکی از مقامات، پیشنهاد تمدید زمان ممنوعیت کشتیرانی شرکت‌های اتحادیه اروپا برای انتقال نفت روسیه به سراسر جهان، به منظور رفع نگرانی‌ های یونان، مالت و قبرس در مورد تأثیر این اقدام بر شرکت‌ های کشتیرانی آنها بوده است.

این درحالی است که روز چهارشنبه، ریچارد سولیک، وزیر اقتصاد اسلواکی روز چهارشنبه درباره تحریم نفت روسیه هشدار داد.

وی گفت: «منع واردات نفت از روسیه اقتصاد اروپا را ویران کرده و اسلواکی، اتریش، جمهوری چک و اوکراین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا همان روز اعلام کرد، اقدام کشورهای اروپایی برای متوقف کردن واردات نفت از روسیه سبب  خواهد شد تا قیمت نفت خام افزایش یابد.

وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد، باید درباره این موضوع اندیشیده شود که چگونه می‌توان نفت روسیه را بدون آنکه پیامدهایی بر قیمت ‌ها داشته باشد، تحریم کرد.

انتهای پیام/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!