جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8737 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ |
91 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین افزود: دولت سیزدهم واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج گیری کرونا را تا حدود زیادی مهار کرد، حقوق و مزایا را بدون تاخیر پرداخت کرد و دیپلماسی منطقه‌ای و بین المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید. […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین افزود: دولت سیزدهم واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج گیری کرونا را تا حدود زیادی مهار کرد، حقوق و مزایا را بدون تاخیر پرداخت کرد و دیپلماسی منطقه‌ای و بین المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید.
وی اظهار داشت: دولت سیزدهم صادرات نفت را به حدود یک و نیم میلیون بشکه نفت رسانید و افزایش بخشید، تجارت خارجی را به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ارتقا داد و بدهی های میراث مانده را پرداخت کرد و  سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت.
خطیب جمعه قصرشیرین با اشاره به تلاش دولت برای رفع تحریم ها گفت: دولت آیت الله رییسی در مذاکرات رفع تحریم ها فعالانه وارد شد و همزمان فعالیت های خود را در قالب بسته های برنامه‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار یکی پس از دیگری اعلام کرد و  همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند هشت ماهه باعث شده سطح انتظارات مردم را به درستی بالا برد و واضح است که مردم با این شرایط کنونی و قبل تفاوت می گذارند اما انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی  بسی بالاتر است.
وی گفت: سرعت عمل و جدی‌تر حل مشکلات فوری معیشتی مردم علاوه بر جلب اعتماد مردم به کمک دولت خواهد آمد و مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پر فراز و نشیب هستند.
وی با اشاره به مساله جهاد تبیین و دیدار رهبر انقلاب با مسوولان نظام گفت: امام خامنه ای فرمودند آن کسانی که بخواهند در مورد وضع کشور قضاوت کنند نگاهشان فقط به مساله اقتصاد نباشد اقتصاد یک شاخص است و امنیت، پیشرفت های علمی، تحریم برای نوآوری، دیپلماسی نیز همه شاخص هستند و قدرت یک کشور یک منظومه و مجموعه‌ای از عوامل گوناگون است که به هم مرتبط اند و این شکل منظومه قدرت و اعتبار را ندیدن و نفهمیدن موجب قضاوت های غلطی از کل منظومه ها می شود.
وی همچنین مسعود ۳۰ هزار نفری بسیجیان سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز و افتتاحیه راهیان نور اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری همه اقشار مختلف جامعه رنگ و بوی خاصی به مناطق جنگی غرب کشور داد، ما دارای افتخارات زیادی هستیم که امیدوارم رسانه ملی در این بخش به صورت دقیق تر وارد میدان شود تا از این طریق مشکلات و مسایل شهرستان ها به خصوص شهرستان قصرشیرین مرتفع شود.
وی همچنین با اشاره به دیدار صدها نفر از دانشجویان و اعضای تشکل های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب گفت:  امروز جهان در آستانه یک نظم جدید است، یک نظم بین‌المللی جدید برای دنیا در مقابل نظام دو قطبی که بیست و چند سال پیش به وجود داشت در پیش است.
وی گفت: تحولات اخیر به ویژه در جنگ اوکراین نشان داد که جهان در آستانه تولد یک نظم جدید است و آمارهای موجود نشان‌دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکاست، در دهه های اخیرچین به عنوان جدی ترین رقیب و آمریکا کشور چین ظهور کرده و در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است، ارتش آمریکا در حال از دست دادن تدریجی برتری خود در آموزش و تکنولوژی بر سایر کشورهاست، تجهیزات نیروی هوایی بسیار قدیمی دارد و ریشه ی تمام مشکلات آمریکا خوی تجاوزگری این کشور است که سالیان مبالغ هنگفتی را به بخش نظامی اختصاص می‌دهد تا بتواند به اهداف مداخله جویانه خود در دیگر کشورهای جهان دست یابد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.  

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!