چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8739 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ |
111 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات ۱۰ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “مروه هلاکو”، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های “آی تکه ابیورد” و “آقاخان بیرجند” به ترتیب دوم […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات ۱۰ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “مروه هلاکو”، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های “آی تکه ابیورد” و “آقاخان بیرجند” به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون (maiden) بود و با حضور ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب “ققنوس” اول شد و اسب‌های “هوراکان” و “پنوما (میلان)” به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته ۲۲ مسابقات سوارکاری کورس پاییزه – زمستانه – بهاره گنبدکاووس بازهم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون اما هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت ۹ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “بالهان” با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های “یادگار نور” و “سوپرا” به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.
 در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد (maiden) بود، با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب “تیبل فوکوس” سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های “آس تک” و “په نه لوپا” به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.
رقابت در دور پنجم این مسابقات میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود که با شرکت ۱۱ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “آل نورا ۲” اول شد و  اسب‌های “کوئین بولت” و “صدر جهان” به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور ششم روز دوم هفته ۲۲ مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه  – بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود، با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب “سوپر ماریو” سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های “کینگ ولد” و “سار سارا” به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.
رقابت در دور هفتم و پایانی مسابقات امروز نیز میان هفت راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس چهار بود که به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “لاس وگاس” اول شد و اسب‌های “فوکوس دنسر” و “اس اچ بوسفال” به ترتیب دوم و سوم شدند.
برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته ۲۲ این مسابقات در پایان مبلغ ۲ میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.
مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.
مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!