جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8745 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ |
91 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین روز مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر با روی تشک رفتن کشتی‌گیران پنج وزن دوم برگزار شد و برترین‌های اوزان باقیمانده این مسابقات معرفی شدند.  سرپرست فنی هفدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد گفت: امروز مسابقات وزن‌های ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین روز مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر با روی تشک رفتن کشتی‌گیران پنج وزن دوم برگزار شد و برترین‌های اوزان باقیمانده این مسابقات معرفی شدند.
 سرپرست فنی هفدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد گفت: امروز مسابقات وزن‌های ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار شد و نفرات اول تا سوم این اوزان مشخص شدند.
محمدابراهیم امامی افزود: در وزن ۶۱ کیلوگرم امیرحسین شامی اول شد، محمدمهدی پلنگ‌وار بر سکوی دوم ایستاد و آرمین حبیب‌زاده و امیرمحمد غلام‌نژاد رتبه سوم مشترک را کسب کردند.
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: در وزن ۷۰ کیلوگرم علی رضایی روی سکوی نخست ایستاد. عادل پناهیان دوم شد و محمد بخشی و علی کبودتبار رتبه سوم مشترک را کسب کردند.
وی خاطرنشان کرد: در وزن ۷۹ کیلو مجید باقری مدال طلا را کسب کرد، علیرضا محمدی صاحب مدال نقره شد و مهدی میرزایی و مسعود آسترکی مشترکا به مدال برنز دست یافتند.
امامی اظهار کرد: در وزن ۹۲ کیلوگرم سید رضا هاشمی مدال طلا را کسب کرد، حسین رسولی صاحب مدال نقره مسابقات شد و محراب بابایی و بهنام سرابی مدال برنز مشترک را کسب کردند.
سرپرست فنی این مسابقات خاطرنشان کرد: مسابقات وزن ۱۲۵ کیلوگرم با قهرمانی سالار حبیبی و نایب‌قهرمانی مصطفی طغانی پایان یافت. رضا زندی و امیرعلی پولادی نیز مشترکا سوم شدند.
وی درباره رده‌بندی تیمی مسابقات نیز گفت: با توجه به این که همه مدال‌ها به کشتی‌گیران ایرانی رسید، ایران در این مسابقات اول شد، ارمنستان در رتبه دوم ایستاد، تاجیکستان سوم شد و گرجستان در جایگاه چهارم قرار گرفت.
امامی درباره سطح کیفی مسابقات نیز گفت: با تلاش همه عوامل و دست‌اندرکاران خوشبختانه مسابقات در سطحی فنی بالایی برگزار شد. حضور کشتی‌گیران باکیفیت و عنوان‌دار سه کشور مهمان نیز بر سطح کیفی مسابقات افزود.

امامی اظهار کرد: با توجه به این‌که ۲۰ داور بین‌المللی کشتی کشورمان در این مسابقات حضور داشتند از نظر داوری نیز کیفیت مسابقات بالا بود.
وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات طبق سیاست‌های فدراسیون، پشتوانه‌سازی برای کشتی و پرورش کشتی‌گیران برای سکوهای المپیک است که خوشبختانه تا کنون نیز طی ادوار مختلف مسابقات این هدف به خوبی دنبال شد.
سرپرست هفدمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد گفت: این مسابقات جایگاه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان را دارد و نفرات اول تا سوم به اردوی تیم ملی آزاد جوانان دعوت می‌شوند. با توجه به اهمیت این رقابت‌ها، برخی مسئولان کشتی کشور از جمله اعضای کمیته فنی فدراسیون کشتی و مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد کشور نیز در محل مسابقات حضور یافتند.
هفدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت پس از حدود سه سال و نیم وقفه ناشی از شیوع کرونا در بهشهر با حضور تیم‌های داخلی و سه تیم خارجی برگزار شد.
شانزدهمین دوره این مسابقات دی ۱۳۹۷ در بهشهر برگزار شده بود. هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد قرار بود بهمن ۱۳۹۸ برگزار شود که به دلیل  تداخل این رویداد ورزشی با رقابت‌های قهرمانی جوانان و نوجوانان ایران به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ موکول شد. اما شیوع کرونا سبب شد که برگزاری این مسابقات در سال ۱۳۹۹ لغو شود. پاییز ۱۴۰۰ نیز اعلام شد که این مسابقات در صورت مناسب بودن وضعیت کرونایی در استان، زمستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. اما باز هم به دلیل ملاحظات کرونایی برگزاری این مسابقه به تعویق افتاد و به اردیبهشت ۱۴۰۱ موکول شد. این مسابقات توسط هیئت کشتی بهشهر پایه‌گذاری شد و در دو دهه گذشته به یکی از معتبرترین رویدادهای کشتی آزاد جوانان کشور تبدیل شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!