پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8775 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ |
105 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

وزیر آموزش و پرورش از تبدیل اردوگاه شهید باهنر این وزارتخانه به مرکز نواوری فناوری‌های نرم خبر داد. به گزارش ادراک خبر، یوسف نوری در آیین شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران اعلام کرد: شهید تهرانی مقدم در دوران تحصیل ۵۰ نمونه ثبت اختراع داشت. وی فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بوده است. […]

وزیر آموزش و پرورش از تبدیل اردوگاه شهید باهنر این وزارتخانه به مرکز نواوری فناوری‌های نرم خبر داد.

به گزارش ادراک خبر، یوسف نوری در آیین شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران اعلام کرد: شهید تهرانی مقدم در دوران تحصیل ۵۰ نمونه ثبت اختراع داشت. وی فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن دکتر سعید کاظمی آشتیانی که توسعه فناوری سلول‌های بنیادی به نام وی است، دبیر بودند. از وی در این زمینه جمله معروفی “هر چه دارم از دوران معلمی دارم” ، نقل شده است.

نوری،  نمونه دیگر از جوانان موفق کشور را محسن فلاحی دانست که امسال دکترای هوش مصنوعی خود را به پایان می‌رساند و اظهار کرد: وی در یک مسابقات جهانی “زیمنس” نفر اول جهانی شد.

به گفته وی فلاحی در این رقابت جهانی دستگاهی برای انتقال معلولان به هواپیما را عرضه کرده ست.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این طرح قرار است در فرودگاه زوریخ به صورت آزمایشی پیاده‌سازی شود ولی این مخترع ایرانی قصد دارد که این طرح را در ایران اجرایی کند.

وی با بیان اینکه ارتباطات انسانی شامل ۳ دسته  ارتباطات بین انسان و حیوان، ارتباطات بین انسان با انسان و ارتباطات بین انسان و ماشین تقسیم‌بندی می‌شود، یادآور شد: در سال ۱۹۹۷ وقتی که هوش مصنوعی توانست شطرنج باز مشهور جهانی را شکست دهد جهانیان متوجه شدند که می‌توانند از پتانسیل هوش‌مصنوعی به خوبی بهره ببرند.

نوری تاکید کرد: بر اساس برآوردهای جهانی پیش‌بینی می شود که در آینده از هر ۱۵ نفر حتماً یک نفر یک ربات خانگی خواهد داشت و این می‌تواند در کشور ما با جمعیت ۸۰ میلیون نفری و جمعیت میلیاردی جهانی بازار خوبی را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه هوش مصنوعی یک حوزه جذاب و جدید برای جوانان است، خاطرنشان کرد: در این عرصه اگر یک الگوی تجاری مناسبی وجود داشته باشد محققان می‌توانند با حضور در مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز خلاق، پارک‌های علم و فناوری و غیره حضور پیدا کنند و تولیدات خود را در این عرصه به بازار وارد کنند.

نوری با ابراز امیدواری از اینکه اشتغال‌زایی در زمینه هوش مصنوعی بیش از گذشته ایجاد شود، افزود: به منظور تحقق شعار سال در سال جاری اردوگاه شهید باهنر وزارت آموزش و پرورش تبدیل به مرکز نواوری در توسعه فناوری‌های نرم، فرهنگی و آموزشی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش توسعه فعالیت‌های پژوهشسراهای این وزارتخانه را از دیگر اقدامات برای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: در این راستا پژوهشسراهای ما تبدیل به خانه‌های خلاق می‌شوند. 

 به گفته وی در مرحله اول این اقدام، ۶۴ پژوهشسرای دانش آموزی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز خواهد شد و با تجهیز آنها، این مراکز  به عنوان مراکز خلاق و یا مراکز رشد محلی برای توسعه ایده های فناورانه دانش آموزان خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!