پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 87871 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ |
159 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر؛ روزنامه خراسان در نقد عملکرد یکساله پیمان جبلی در صداوسیما نوشت: بخش ارتقای آگاهی و معرفت عمومی کمترین تلاش و هزینه را به خود اختصاص داده است. نقطه اوج برنامه‌هایی این‌چنین را می‌توان «بدون توقف» شبکه سه دانست که آن هم نه به علت کیفیت ساخت بالا، بلکه به علت پخش […]

به گزارش ادراک خبر؛ روزنامه خراسان در نقد عملکرد یکساله پیمان جبلی در صداوسیما نوشت:

بخش ارتقای آگاهی و معرفت عمومی کمترین تلاش و هزینه را به خود اختصاص داده است. نقطه اوج برنامه‌هایی این‌چنین را می‌توان «بدون توقف» شبکه سه دانست که آن هم نه به علت کیفیت ساخت بالا، بلکه به علت پخش از پربیننده‌ترین شبکه و در پربیننده‌ترین ساعات، بیشترین بیننده را به خود اختصاص می‌دهد. در این میان برنامه مناظره‌محور «شیوه» ‌را که در حوادث اخیر روی آنتن رفت، می‌توان استثنا دانست. عملکرد رسانه ملی در این مورد ضعیف است و نیاز به تلاش بیشتر دارد.

به نظر می‌رسد تحول بخش‌های خبری تلویزیون ، فقط شامل تغییرات فرمی و شکلی است و عملاً محتوا به دوره قبل بازگشته است و می‌توان گفت مرجعیت خبری صداوسیما به شدت تهدید شده و در وضعیت مناسبی نیست. در عین حال در مجموع درباره مقابله با تحریف و تفتین می‌توان نمره قابل قبول به صداوسیما داد.

در میان محصولات نمایشی یک سال اخیر که عمده آن‌ها در دوره پیش از پیمان جبلی ساخته شده‌اند، به ندرت می توان مجموعه‌ای باکیفیت و خوش‌ساخت شناسایی کرد. نمونه‌های معدودی چون «زیرخاکی ۳» و «مستوران» از این جمله‌اند. در این میان یک مصداق مهم وجود دارد که با ورود صداوسیما به سینما، بعد از سال‌ها رخ داد: «موقعیت مهدی». با این حال، عملاً مصداق مهم دیگری وجود ندارد و کارنامه تولیدات رسانه ملی از این جهت، خالی است. با این حال با بازگشت سریال‌های خارجی، این مشکل موقتا کمابیش حل شده و حالا باید منتظر محصولات داخلی باکیفیت ماند. تلویزیون در این مورد، نیاز به تلاش بیشتر دارد.

 

انتقادات تند و تیز از صداوسیما در رسانه اصولگرا؛ مرجعیت خبری ندارید /تقریبا هیچ سریال موفقی نداشته اید

 

در یک سال گذشته سریال‌های طنز پرشماری روی آنتن رفته که البته اغلب محصول دوران پیش از ریاست جبلی بر رسانه ملی است، اما از همه آن‌ها، تنها یک سریال شمار مخاطب قابل توجهی به خود اختصاص داده و رضایت نسبی مخاطب را به دست آورده است. «زیرخاکی ۳» که به نوعی محصول مشترک دو رئیس اخیر صداوسیماست.

در این یک سال، بقیه سریال‌های طنز موفق نبوده‌اند. تلویزیون البته در غیاب محصولات باکیفیت جدید، به بازپخش خیل سریال‌های طنز قدیمی دست زد که از سویی کمابیش موفق بود و از سوی دیگر فاصله کیفی آثار جدید را با سریال‌های پیشین نشان داد. در بین برنامه‌های غیرنمایشی، معدود برنامه‌هایی چون «خندوانه» بود که در این یک سال، توانست مخاطب را بخنداند. در عرصه مسابقات نیز «عصر جدید» و «دورهمی» توفیق یافتند، هرچند برنامه مهران مدیری به قوت فصل‌های قبل نبود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید