جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8807 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰ |
100 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان روز جمعه گفت، کشورش طرح تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا را وتو خواهد کرد. به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، اوربان ارائه این طرح را حمله خواسته یا ناخواسته به اتحاد ارزشمند اروپا توصیف کرده و گفت با آن مخالف است. […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان روز جمعه گفت، کشورش طرح تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا را وتو خواهد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، اوربان ارائه این طرح را حمله خواسته یا ناخواسته به اتحاد ارزشمند اروپا توصیف کرده و گفت با آن مخالف است.

نخست‌وزیر مجارستان گفت، برخی کشورهای اروپایی از مزیت داشتن بنادر بهره‌مند هستند و می‌توانند سوخت‌های فسیلی را از طریق کشتی تأمین کنند اما انرژی کشورهایی مانند مجارستان که به دریا راهی ندارد فقط از طریق خطوط لوله تأمین می‌شود که اکثراً از روسیه شروع می‌شوند.

اوربان گفت، در صورتی که طرح تحریمی اتحادیه اروپا این مسائل را در نظر نگرفته باشد، مجارستان به آن رأی منفی خواهد داد زیرا تصویب این تحریم‌ها مشابه «انداختن بمب اتمی روی اقتصاد مجارستان» است.

او ضمن هشدار درباره تأثیر این تحریم‌ها بر بهای بنزین و گازوئیل و تحت فشار قرار گرفتن مردم مجارستان گفت، چنین طرحی حتی ممکن است موجب اتمام سوخت در اروپای مرکزی و متعاقباً توقف تولید دیگر محصولات این کشورها شود.

وی همچنین گفت، این طرح «برای مجارستان مشکل می‌تراشد اما راه‌حلی برای آن ارائه نمی‌کند» و آن را به بروکسل برگشت زده تا طرح جدیدی متناسب با وضعیت اروپای مرکزی تنظیم شود.

اوربان همچنین با اشاره به پنج دور قبلی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت، بوداپست با اعمال همه آن‌ها موافقت کرد اما شاهد این نبوده که این تحریم‌ها ابزار درستی برای حل بحران اوکراین باشند.

نخست‌وزیر مجارستان افزود، کشورش حق وتوی بسته تحریمی ششم اتحادیه اروپا را محفوظ نگه می‌دارد زیرا این طرح مستقیماً بر منافع ملی این کشور تأثیر می‌گذارد و تحریم واردات انرژی روسیه برای او یک خط قرمز است.

او ضمن دعوت روسیه و اوکراین به آتش‌بس و تداوم گفت‌وگوهای صلح در اسرع وقت تأکید کرد مجارستان مصمم است از این درگیری دور بماندو

اوربان همچنین با اشاره به اینکه کشورش برای هیچ کدام از طرفین درگیر تسلیحات نخواهد فرستاد گفت، تأمین سلاح برای اوکراینی‌ها «دردسر را به بالای سر کشورهای درگیر این اقدام خواهد آورد، به‌خصوص کشورهای همسایه کشور درگیر جنگ».

روز چهارشنبه «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد بسته ششم تحریم‌های روسیه بابت حمله به اوکراین که شامل واردات انرژی از این کشور می‌شود را به رأی خواهد گذاشت.

همین روز «ریچارد سولیک» وزیر اقتصاد اسلواکی روز چهارشنبه درباره تحریم نفت روسیه هشدار داد. وی در سخنانی گفت: «منع واردات نفت از روسیه اقتصاد اروپا را ویران کرده و اسلواکی، اتریش، جمهوری چک و اوکراین را تحت تاثیر قرار خواهد داد».

حتی «کویچی هاگیوادا»، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نیز اعلام کرده قطع فوری ورادات نفت روسیه این کشور را با دشواری مواجه خواهد کرد.

با این حال فون‌در لاین امروز (جمعه) طی مصاحبه با روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» گفت مطمئن است که این اتحادیه بسته جدید تحریم‌ها را علیه روسیه تصویب خواهد کرد.

وی در این‌باره توضیح داد: «من مطمئن هستم که ما این بسته را در مسیر درست قرار خواهیم داد، اگر یک روز بیشتر طول بکشد، یک روز هم یک روز است؛ اما ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم».

این مقام اروپایی در ادامه اظهار داشت: «تحریم نفتی آسان نخواهد بود، اما با توجه به ارزش‌های روسیه نمی‌توانیم در درازمدت پول به روسیه منتقل کنیم».

خ


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!