پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8839 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲ |
100 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

ناسا در حال برنامه ریزی برای انتقال سنگ‌های مریخ به زمین است. به همین منظور این آژانس فضایی یک نظرسنجی عمومی برای انتقال سنگ‌های مریخ به زمین که توسط مریخ‌نورد پرسویرنس (استقامت) جمع آوری شده  ترتیب داد. بی گمان این یک لحظه بیادماندنی برای اکتشاف انسان روی سیاره سرخ است. ناسا در نظر دارد این […]

ناسا در حال برنامه ریزی برای انتقال سنگ‌های مریخ به زمین است. به همین منظور این آژانس فضایی یک نظرسنجی عمومی برای انتقال سنگ‌های مریخ به زمین که توسط مریخ‌نورد پرسویرنس (استقامت) جمع آوری شده  ترتیب داد. بی گمان این یک لحظه بیادماندنی برای اکتشاف انسان روی سیاره سرخ است.
ناسا در نظر دارد این هفته با برگزاری جلساتی، درباره طرح‌ بازگرداندن نمونه‌های مریخ بررسی بیشتری انجام دهد و سرگرم جمع آوری بازخورد‌ها در این مورد است. این آژانس فضایی قصد دارد نمونه‌های مریخی را از طریق یک سفینه فضایی تا اوائل سال ۲۰۳۰ به یک پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا منتقل کند. 
 بنا به گزارش BGR، اما با وجود هیجانی که در این باره وجود دارد برخی دانشمندان از احتمال آلوده بودن سنگ‌های مریخ به میکروب‌های بیگانه نگران هستند. این دانشمندان هشدار می‌دهند سنگ‌های مریخ ممکن است حاوی میکروب‌های بیگانه باشند. این دنشمندان می گویند ناسا ابتدا باید اطمینان حاصل کند که ساکنان زمین در برابر هر گونه میکروب بیگانه‌ای که ممکن است ما را به عقب برگرداند، ایمن خواهند بود.
بیشتر بخوانید
بنا به گزارش NPR، پیتر دوران، زمین شناس در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا می‌گوید: «من فکر می‌کنم که احتمال وجود چیزی در سطح مریخ بسیار کم است. اما یک احتمال وجود دارد.»
جیم بل، دانشمند علوم سیاره‌ای در دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید که هر گونه حیات در مریخ برای زیست روی زمین مناسب نیست. اگر فیلم‌های علمی تخیلی زیادی دیده اید، احتمالاً نگران هستید. اگرچه ممکن است بعید به نظر برسد که میکروب‌های بیگانه بر روی زمین ما را تحت تأثیر قرار دهند، اما همیشه این احتمال وجود دارد.

بل می‌گوید: «ما در مورد یک اکوسیستم کاملاً متفاوت، یک زیست کره (biosphere) بالقوه کاملاً متفاوت صحبت می‌کنیم؛ و البته، ما نمی‌دانیم که آیا اصلاً زیست کره‌ای در مریخ وجود دارد یا نه.»
به این ترتیب با وجود آنکه احتمال زنده ماندن میکروب‌های بیگانه در نمونه‌های مریخ کم است. با این حال، ناسا نمی‌خواهد این خطر را نادیده بگیرد. این آژانس فضایی قصد دارد رویکردی محافظه کارانه برای آوردن نمونه‌ها به زمین اتخاذ کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید