جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8869 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷ |
96 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، این رویداد استارتاپی ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز و طی این مدت ایده های برگزیده توسط صاحبان ایده برای کارگاه ها و داوران تشریح شدند. مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه این رویداد ملی به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از دغدغه‌های دانشگاههای کشورمان از جمله دانشگاه فردوسی مشهد این […]

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، این رویداد استارتاپی ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز و طی این مدت ایده های برگزیده توسط صاحبان ایده برای کارگاه ها و داوران تشریح شدند.
مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه این رویداد ملی به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از دغدغه‌های دانشگاههای کشورمان از جمله دانشگاه فردوسی مشهد این است که دانشگاهیان ما با مسائل روز جامعه درگیر شده و برای حل مسائل جاری جامعه راه حل ارائه کنند، از طرفی با این حضور اجتماعی علاوه بر ایجاد نوعی کسب و کار برای خود، گروهی دیگر را نیز به کار مشغول کنند.
سید محسن اصغری نکاح افزود: یکی از راه حل‌ها برای ارائه راه های دانشگاهی، برگزاری همایش های استارت آپی است، یعنی افراد ایده های خود را مطرح کرده تا پس از ارزیابی، طی یک فرآیند کارشناسی پخته و تکمیل شود در ادامه نیز این ایده پس از معرفی به حامیان از حمایت برخوردار شده و تبدیل به یک کسب و کار گردد.
وی گفت: نخستین رویداد ملی کار آفرینی اجتماعی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد ۲ سال قبل با محوریت رفع آسیب‌های اجتماعی برگزار شد اما رویداد ایده پردازی کنونی با رویکرد ترویج ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بوده است.
مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: مقدمات برپایی این رویداد ایده پردازی از دی‌ماه پارسال فراهم شده و ۴۶ ایده از ۲۴ دانشگاه کشور به این همایش ارسال شده است، ایده پردازان این رویداد قشر متنوعی از دانشگاهیان شامل دانشجویان کارشناسی تا اساتید دانشگاه و متخصصان دانشگاهی می باشند.
اصغری نکاح افزود: از میان این ۴۶ ایده بررسی شده، ۱۱ ایده برگزیده طی دو روز گذشته با همراهی مربیان و متخصصان کسب و کار و همچنین روانشناسان و جامعه شناسان و متخصصین مسائل خانواده مورد بررسی قرار گرفته اند.
وی به معرفی چهار ایده برتر در مراسم اختتامیه اشاره و بیان کرد: در نشست امروز نمایندگانی از وزارت علوم، وزارت کشور و شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد حضور داشتند و به نوعی ایده های برتر ارائه شده را مورد بررسی قرار دادند تا اگر این ایده ها قابل پیاده سازی در کشور باشد از آنها حمایت کنند.
مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد همچنین گفت: ایده ای در خصوص مشاوره ازدواج به ناشنوایان و خانواده آنها و همچنین ایده هایی برای ایجاد یک بازی رایانه ای ویژه بانوان و خانواده با محوریت مشاوره ها و آشنایی های پیش از ازدواج از جمله استارتاپ های قابل توجه امروز بوده است.
اصغری نکاح گفت: در این نشست مطرح شد که این بازی می تواند توسط شهرداری مشهد برای پیاده سازی در پارک های مخصوص بانوان این کلانشهر مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: تجمیع صندوق های وام خانگی و هم افزایی آنها برای راه اندازی کسب و کار های بزرگ، تغییر کاربری یک فضای اقامتی رها شده در مشهد برای تبدیل به سکونتگاه دو ساله برای تازه مزدوجین و تجمیع وام های ازدواج برای تامین هزینه رهن مسکن زوج های تازه ازدواج کرده از دیگر ایده های جذاب و قابل بررسی در دومین رویداد ملی ایده پردازی دانشگاه فردوسی مشهد است.
دومین رویداد ملی کار آفرینی اجتماعی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد و با رویکرد ترویج ازدواج و تحکیم بنیان خانواده با حضور ۱۰۰ فعال دانشگاهی و داور حوزه استارآپ های کارآفرینی از ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز شده بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!