پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 88720 |
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ |
82 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی دولت انگلیس، ریتا فرنچ Rita French در پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در وین پایتخت اتریش حاضر شد و سخنانی درباره جنگ اوکراین مطرح کرد. وی در این سخنان بر حمایت انگلیس از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد. متن کامل این […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی دولت انگلیس، ریتا فرنچ Rita French در پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در وین پایتخت اتریش حاضر شد و سخنانی درباره جنگ اوکراین مطرح کرد. وی در این سخنان بر حمایت انگلیس از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد. متن کامل این اظهارات به قرار زیر است:

اعلامیه وین و برنامه اقدام آن بر اهمیت حفظ دموکراسی و بهره مندی از حقوق بشر تاکید کرده است. در این اعلامیه به روشن‌ترین شکل ممکن تصریح شده است دموکراسی مبتنی است بر بیان آزاد خواست مردم و این که آن‌ها بتوانند نظام‌های سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خودشان را تعیین کنند و به صورت کامل در همه شئون زندگی خود مشارکت داشته باشند. اما آنچه در هفته گذشته در اوکراین شاهد بودیم به تمسخر گرفته شدن این اصول دیرینه بوده است. به همه پرسی فرمایشی پوتین، باید همانطور که هست نگریست. این اقدامات مصداق تلاش مذبوحانه‌ای است برای توجیه تلاشی غیرقانونی و بدون تحریک طرف مقابل برای تصرف سرزمین‌های یک کشور مستقل اوکراین. این اقدام پوتین، استمرار وقیحانه برنامه‌های کرملین است همانطور در جریان ماجرای منطقه کریمه در سال ۲۰۱۴ شاهد آن بودیم. این اقدامات، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

این کار (همه پرسی)، مصداق دموکراسی یا خواست مردم اوکراین نیست. این یک نمایش مضحک است که با بی توجهی کامل به چارچوب‌های قانونی و مبتنی بر قانون اساسی اوکراین برپا شده است و با زور اسلحه بوده است. انگلیس هرگز مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون زاپوریژیا را به عنوان چیزی بغیر از بخشی از سرزمین اوکراین به رسمیت نخواهد شناخت.

اصول استقلال و تمامیت ارضی که از اصول اساسی در منشور سازمان ملل هستند، اصولی هستند که همه ما برای حفظ آن‌ها مسئول هستیم. همانطور که دبیرکل سازمان ملل در هفته پیش گفت، تصمیم پوتین برای اجرایی کردن برنامه الحاق این مناطق (به خاک روسیه)، هیچ ارزش قانونی ندارد و باید به قویترین شکل ممکن، محکوم شود.

ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم تا در محکومیت و رد صریح تلاش‌های روسیه برای ملحق کردن بخش‌هایی ازاوکراین به خاک روسیه و همچنین احیای توان مردم اوکراین برای بیان آزاد دیدگاه هایشان در جامعه‌ای آزاد و دموکراتیک، به ما ملحق شوند.

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید