جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8911 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۱۲ |
98 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ذهنیت‌های بالقوه‌ای در دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت:یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های ما این است که تلاش کنیم این ظرفیت‌های گران‌بها و نابی که اکنون در مجموعه دانشگاه‌های کشور وجود دارد را پویاتر کنیم. دکتر محمدعلی اسلامی در اختتامیه دومین رویداد […]

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ذهنیت‌های بالقوه‌ای در دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت:یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های ما این است که تلاش کنیم این ظرفیت‌های گران‌بها و نابی که اکنون در مجموعه دانشگاه‌های کشور وجود دارد را پویاتر کنیم.

دکتر محمدعلی اسلامی در اختتامیه دومین رویداد ملی استارت‌آپی کارآفرینی اجتماعی با محوریت ترویج ازدواج و تحکیم بنیان خانواده که در مجتمع کانون‌های فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از جمله محورها و رویکردهای اصلی ما در اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم این است که مطابق آنچه که در اسناد بالادستی به ویژه سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، تلاش کنیم رشد متوازن در دانشجویان شکل گیرد.

وی افزود: متوازن به معنای رشد علمی است و باید در کنار آن، برای همه دانشجویان رشد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اتفاق بیفتد. رشد تک متغیره و تک بعدی به هیچ وجه از نگاه ما و اسناد بالادستی مطلوب نیست و تلاش ما این است که رشد همه جانبه را رقم بزنیم. ما در وزارت علوم و معاونت فرهنگی یک دغدغه اصلی داریم و آن این است که بتوانیم هم‌افزا عمل کنیم.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: یک هم‌افزایی باید درون وزارت و مجموعه دانشگاه‌هایی که در کل کشور داریم اتفاق بیفتد. نوع دیگر هم‌افزایی این است که بتوانیم در وزارت عتف تسهیل‌گری و زمینه‌سازی برای ارتباط جامعه و صنعت را به معنای واقعی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: امروزه این آمادگی در وزارت علوم وجود دارد که بتوانیم در بالاترین سطح با وزارتخانه‌ها، مجموعه‌ها و شرکت‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم و ظرفیت دانشگاه را برای آن‌ها به نمایش بگذاریم و بتوانیم هر آنچه که در توان وزارت علوم و دانشگاه است را در خدمت حل مسائل و نیازهای جامعه و کشور قرار دهیم.

اسلامی با بیان اینکه ذهنیت‌های بالقوه‌ای در دانشگاه‌ها وجود دارد، عنوان کرد: اکنون در کشور ما حدود ۱۰ هزار انجمن علمی دانشجویی وجود دارد. همچنین در آستانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت که ویژه دستاوردهای علمی در حوزه‌های مختلف است، هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری و دینی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که ظرفیت بسیار بالایی است. یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های ما این است که تلاش کنیم این ظرفیت‌های گران‌بها و نابی که اکنون در مجموعه دانشگاه‌های کشور وجود دارد را پویاتر کنیم. ما ۴ اتحادیه بزرگ به علاوه مجموعه بسیج دانشجویی و نشریات دانشگاهی که حدود ۳۴۰۰ نشریه دانشگاهی است، داریم که نشان از ظرفیت‌های پویای دانشجویی نیز است.  

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: ما باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا دانشجویان بتوانند در خدمت حل مسائل جامعه و رشد متوازن در دانشگاه باشند. از این جهت رویداد کارآفرینی اجتماعی با محوریت بنیان خانواده و ازدواج یکی از مسائل اساسی کشور و دانشگاه‌های ماست که می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی اضافه کرد: اگر خلاقیت دانشجویان ضرب در توان علمی و عملیاتی آن‌ها برای حل مسائل جامعه شود، بسیار کلیدی است. برای اینکه بتوانیم سیستم آموزشی خود را ارتقا دهیم باید تلاش کنیم تا خلاقیت دانشجویان به منصه ظهور برسد. همچنین باید فرصت‌هایی را برای گروه‌های دانشجویی ایجاد کنیم تا بتوانند کسب و کار نوپای خود را ارائه دهند و از ظرفیت‌های مربیان و منتورهایی که در فضای دانشگاهی و جامعه وجود دارد نیز در این راستا استفاده کنیم.

اسلامی بیان کرد: باید ایده‌های دانشجویان به بلوغ برسد و در نهایت بتوانیم مسائل جامعه را حل کنیم و به میزانی که خلاقیت دانشجویان ارتقا پیدا کند و مسائل جامعه را به معنای واقعی انجام دهند، فعالیت و تلاش‌های خود را ادامه دهیم تا به اثربخشی منتهی شود.

انتهای پیام            

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!