پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8915 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۵۹ |
116 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص بازنگری و اصلاح آیین‌نامه شورا‌های صنفی دانشجویان و دستیاران گفت: مبنای اصلاح آیین نامه شورای صنفی دانشجویان و دستیاران بر اساس اصل انطباق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها با قوانین بالا دستی است. در مورد آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویان، قانون بالادستی وجود دارد که باید با آن هماهنگی […]

شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص بازنگری و اصلاح آیین‌نامه شورا‌های صنفی دانشجویان و دستیاران گفت: مبنای اصلاح آیین نامه شورای صنفی دانشجویان و دستیاران بر اساس اصل انطباق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها با قوانین بالا دستی است. در مورد آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویان، قانون بالادستی وجود دارد که باید با آن هماهنگی صورت می‌گرفت، این قانون ضوابط ناظر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۷ است که تا کنون نیز این مصوبه قطعی و لازم‌الاجرا است.

او افزود: با توجه به تاکید و اصرار دانشجویان عضو در شورا‌های صنفی در برگزاری هر چه سریعتر جلسات هیأت نظارت بر شورا‌های صنفی و بازنگری در آیین‌نامه شورا‌های صنفی دانشجویان، برگزاری جلسه هیأت نظارت بر شورا‌های صنفی برای رسیدن به یک آیین‌نامه ایده‌آل و مطلوب در دستور کار قرار گرفت.

شیراوژن گفت: ساختار آموزشی وزارت بهداشت تفاوت‌های مختصری با وزارت علوم دارد، اما در دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها باید فرآیند و ساختار شورای صنفی در دو دستگاه باید حداکثر هماهنگی را داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت در خصوص شایعات مطرح شده حاکی از محدود شدن شورا‌های صنفی با متن پیش‌نویس جدید آیین‌نامه شورا‌های صنفی دانشجویان ضمن رد این موضوع، می گوید: به صراحت در این آیین‌نامه آمده است که شورا‌های صنفی دانشجویی صرفا به موارد صنفی و رفاهی خواهند پرداخت و در چند سطر پایین‌تر آمده است که موارد صنفی و رفاهی شامل چه مواردی است و هیچ جای خالی و یا موردی که امکانی برای تفسیر داشته باشد در این متن وجود ندارد.

شیراوژن در خصوص نگاه اعضای شورا‌های صنفی برای رفع مشکلات آموزشی دانشجویان، بیان داشت: در این ضوابط تصریح شده است که امور کمک آموزشی و تجهیزات کمک آموزشی جزء موارد صنفی و رفاهی است که ما نیز همین موارد را در آیین‌نامه‌های جدید ذکر کرده‌ایم.

وی به گسترده شدن بیشتر شبکه شورا‌های صنفی در واحد‌های دانشگاهی در متن پیش‌نویس جدید آیین‌نامه شورا‌های صنفی اشاره کرد و گفت: در اصلاحات صورت گرفته مراکز آموزشی و درمانی که در ضوابط ناظر هم مورد تصریح قرار گرفته بود به فهرست واحد‌های دانشگاهی افزوده شد؛ به این معنا که تمامی بیمارستان‌های آموزشی ما که کارآموزان، کارورزان، دستیاران و دانشجویان فوق تخصصی در آن حضور و فعالیت می‌کنند، دارای شورای صنفی مستقلی خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: فضای توسعه شبکه‌ای شورا‌های صنفی را بیش از گذشته خواهیم داشت و به جای یک شورای صنفی در کل دانشگاه، شورا‌های صنفی متعددی در تمامی دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها و مراکز آموزشی و درمانی خواهیم داشت.

شیراوژن با بیان این‌که در آیین‌نامه شورا‌های صنفی قبل، شرایط برای حضور دانشجویان فوق تخصصی فراهم نبود، گفت: در آیین‌نامه اصلاح شده این امکان فراهم می‌شود تا دانشجویان فوق تخصصی بتوانند در شورا‌های صنفی حضور داشته باشند که بر این اساس در مراکز آموزشی درمانی نیز دبیران شورا‌های صنفی مستقلی خواهیم داشت، که دبیران این شورا‌های صنفی احتمالا از بین دستیاران انتخاب خواهند شد، زیرا دو سوم اعضای این شورای صنفی باید از جمع دستیاران باشند لذا دبیر نیز می‌تواند از میان دستیاران تخصصی باشد و حقوق دستیاران تخصصی را دنبال کنند.

شیراوژن می گوید: من اعتقاد دارم انتخابات شورا‌های صنفی، زمینه را برای مشارکت دانشجویان در مسائل خود فراهم می‌کند و این امکان را ایجاد خواهد کرد که در آینده مدیران توانمندتری را برای فعالیت‌های دانشگاهی داشته باشیم، البته بسیار اخلاقی‌تر و منصفانه‌تر است که در شورا‌های صنفی نیز از این ظرفیت ایجاد شود تا برای بهبود ارتباط با دانشجویان و کمک به مسؤولان برای شناسایی مشکلات و رفع آن استفاده کنند نه برای تحت فشار گذاشتن مسؤولان برای مواردی که به دلیل مشکلات اعتباری امکان حل آن را ندارند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!