پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8921 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۴۸ |
112 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات روز جمعه در تماس تلفنی با یائیر لاپید همتای صهیونیست خود هفتاد و چهارمین سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی را تبریک گفت. به گزارش روسیا الیوم، این مقام اماراتی همچنین عملیات استشهادی در شهرک صهیونیست‌نشین العاد درشرق تل‌آویو را هم محکوم […]

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات روز جمعه در تماس تلفنی با یائیر لاپید همتای صهیونیست خود هفتاد و چهارمین سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

به گزارش روسیا الیوم، این مقام اماراتی همچنین عملیات استشهادی در شهرک صهیونیست‌نشین العاد درشرق تل‌آویو را هم محکوم کرد و گفت: به خانواده‌های جان باختگان این حادثه تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال برای مجروحین شفای عاجل مسئلت داریم.

وزیران خارجه امارات و رژیم صهیونیستی در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به بررسی فرصت‌ها برای همکاری‌های مشترک امارات و اسرائیل در سطوح مختلف پرداختند.

بن زاید و لاپید همچنین در مورد اوضاع منطقه و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کردند.

عبدالله بن زاید آل نهیان همچنین گفت که روابط دوجانبه کشورش با رژیم صهیونیستی  به سمت افق‌های گسترده‌تر رشد و توسعه در سطوح مختلف پیش می‌رود.

وزیر اماراتی بر وجود اراده مشترک از سوی ابوظبی و تل‌آویو و رژیم صهیونیستی و رهبرانشان برای توسعه همکاری‌های مشترک در جهت تامین منافع متقابل ملت هایشان تاکید کردند.

در عملیات استشهادی شب گذشته در شهرک صهیونیست نشین العاد در شرق تل‌آویو چهار صهیونیست به هلاکت رسیده و سه نفر دیگر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین این عملیات را پاسخ به تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و مقدسات فلسطینیان توصیف کردند.

از سوی دیگر گروه‌های فلسطینی برگزاری مراسم بزرگداشت به اصطلاح سالروز استقلال رژیم اشغالگر استعمارگر و نژادپرست اسرائیل در سفارت این رژیم در ابوظبی را بیان روشنی از انحطاطی دانستند که رژیم امارات در عادی‌سازی روابط با تل آویو و انتقال به مرحله شراکت با رژیم نژاد پرست رسیده است.

سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی  روز  سه شنبه گذشته مراسمی را برای یادبود کشته شدگان ارتش این رژیم برگزار کرد که رویدادی بی سابقه در کشورهای عربی است.

 جبهه خلق برای آزادی فلسطین در این خصوص تاکید کرد: این مناسبت سالروز فاجعه یوم النکبه است که بر سر ملت فلسطین آمد، روزی که آنها به دست افراط گراهایی از باندهای هاگانا، اشترن و ایرگون کشته، شکنجه و در شرق و غرب زمین آواره شدند. امروز مایه شرمساری است که شاهد این جشن در کنار فرزندان این افراط گرایان به قیمت خون و رنج مردم ما باشیم.

.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!