جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 89444 |
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ |
84 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، یکی از نگرانی‌های اصلی درباره سلامت بیماران سرطان با سیستم ایمنی ضعیف، احتمال بروز عفونت‌های مقاوم به باکتری در بیمارستان‌ها و واحد‌های مراقبت‌های ویژه است. اخیرا گروهی از پژوهشگران با همکاری بهرام صالح پژوهشگر ایرانی از روشی نوین برای مقابله با چنین عفونتی بهره بردند. آنها ویولاسئین و نانوذرات اکسید آهن ابر […]

به گزارش ادراک خبر، یکی از نگرانی‌های اصلی درباره سلامت بیماران سرطان با سیستم ایمنی ضعیف، احتمال بروز عفونت‌های مقاوم به باکتری در بیمارستان‌ها و واحد‌های مراقبت‌های ویژه است.

اخیرا گروهی از پژوهشگران با همکاری بهرام صالح پژوهشگر ایرانی از روشی نوین برای مقابله با چنین عفونتی بهره بردند. آنها ویولاسئین و نانوذرات اکسید آهن ابر پارامغناطیس را در نانوذرات اسیدپلی لاکتیک قرار دادند و برای قابلیت‌های ضد میکروبی و ضدسرطانی آزمایش کردند. ویولاسئین یک رنگدانه بیس ایندول طبیعی با خواص آنتی بیوتیکی است.

اشباع مغناطیسی نانوذرات بارگذاری شده به اندازه‌ای کارآمد بود که این سیستم نانو را به یک گزینه نویدبخش برای هدف گیری مغناطیسی تبدیل کردند.

علاوه برآن ویولاسئین آزاد شده از نانوذرات با غلظت ۵۰۰ میکروگرم بر میلی‌لیتر با موفقیت از رشد ابر میکروب «استافیلوکوکوس اورئوس» مقاوم به «متی‌سیلین» (نوعی دارو) جلوگیری کرد. اما این روش در مقابل باکتری مقاوم به داروی‌ای کولای تاثیر نداشت.

در نهایت غلظت ۵۰۰ میکروگرم بر میلی لیتر این نانوذرات مغناطیسی بارگذاری شده با دارو رشد سلول‌های سرطلانی گلیوبلاستوما و ملانوم را ۸۰ درصد کاهش داد.

این نتایج نشان می‌دهد می‌توان تحقیقات بیشتری روی ویژگی‌های ضد باکتری و ضد سرطان آن انجام داد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید