پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 89651 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ |
122 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، علی‌رغم حمایت‌ها و کمک‌رسانی‌های مخفیانه آمریکا به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، واشنگتن اما از عملیات ضد تروریستی علیه باقیمانده‌های این گروه خبر داد. سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» در غرب آسیا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که در این عملیات، مخفیگاه مهمی از تروریست‌های […]

به گزارش ادراک خبر، علی‌رغم حمایت‌ها و کمک‌رسانی‌های مخفیانه آمریکا به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، واشنگتن اما از عملیات ضد تروریستی علیه باقیمانده‌های این گروه خبر داد.

سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» در غرب آسیا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که در این عملیات، مخفیگاه مهمی از تروریست‌های داعشی در شمال سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفت.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، در بیانیه سنتکام با ادعای کشته‌شدن دو سرکرده داعش، آمده است: «معاون رئیس داعش و همچنین مسئول اسیران این گروه تروریستی به‌نام ابو معاز القحطانی، در این حمله کشته شدند».

این ادعای آمریکایی‌ها در حالی است که چندی پیش ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش تحت رهبری آمریکا، در اقدامی غیرقانونی، پایگاه نظامی جدیدی را در حومه شهر القامشلی در شمال شرقی سوریه احداث کرد.

اهمیت پایگاه جدید در این است که در نزدیکی فرودگاه القامشلی تحت سیطره نیروهای روسی واقع شده است و پایگاه اصلی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در شمال شرقی سوریه به حساب می‌آید.

بنابراین گزارش، احداث این پایگاه همزمان با انتقال تجهیزات نظامی و مهمات از منطقه کردستان عراق بود و روز جمعه نیز تجهیزات نظامی دیگری به این منطقه ارسال شد.

نظامیان آمریکایی در شمال و شرق سوریه مستقر هستند و دو پایگاه حقل العمر و التنف از بزرگ‌ترین پایگاه‌های این نظامیان است.

با این حال، حدود یک ماه و نیم قبل بود که یک منبع امنیتی در درعا واقع در جنوب سوریه، از عملیات امنیتی نیروهای این کشور در شهر «طفس» علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!