شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8982 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۱۱ |
95 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

شرکت “هیوندای” قصد دارد طرح مفهومی ربات چهارپای خود را به مرحله ساخت و توسعه برساند. به گزارش ادراک خبر و به نقل از نیو اطلس، ما بسیاری از خودروهای مفهومی را می‌بینیم اما تعداد کمی از آنها مانند وسایل نقلیه کاربردی “هیوندای”(Hyundai) هستند که پاهای رباتیک دارد. همچنین، هدف این شرکت برای ساخت ربات‌ها، […]

شرکت “هیوندای” قصد دارد طرح مفهومی ربات چهارپای خود را به مرحله ساخت و توسعه برساند.

به گزارش ادراک خبر و به نقل از نیو اطلس، ما بسیاری از خودروهای مفهومی را می‌بینیم اما تعداد کمی از آنها مانند وسایل نقلیه کاربردی “هیوندای”(Hyundai) هستند که پاهای رباتیک دارد. همچنین، هدف این شرکت برای ساخت ربات‌ها، با توسعه یک مرکز آزمایشی جدید که در مونتانا ساخته خواهد شد، جدی است.

“استودیوی نیوهورایزونز”(New Horizons Studio) طی پنج سال آینده، حدود ۲۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد و حدود ۵۰ نفر را به استخدام خود در خواهد آورد. این مرکز واقع در “دانشگاه ایالتی مونتانا”(MSU)، واحدی متمرکز بر توسعه وسایل نقلیه نهایی خواهد بود که با دو پروژه آغاز می‌شود؛ ربات خودران الهام گرفته از ربات “TIGER” و وسیله نقلیه سرنشین‌دار موسوم به “Elevete” که به صورت دو نفره عرضه خواهد شد.

هدف، ساخت غیرقابل توقف‌ترین وسایل نقلیه برای زمین ناهموار است. این وسایل نقلیه دارای چهار چرخ الکتریکی خواهند بود که هر کدام روی پاهای دارای مفصل نصب می‌شوند. این پاهای رباتیک قوی می‌توانند از قسمت لگن خم شوند یا بچرخند، دوباره در قسمت زانو و مچ پا خم شوند و چرخ‌ها را به طور کامل بچرخانند. آنها می‌توانند به ربات کمک کنند تا بلند شود یا پایین بیاید، از روی اجسام گام بردارد، از لبه‌های صاف بالا و پایین برود و چرخ‌ها را دقیقا روی سخت‌ترین سطوح قرار دهد.

بخشی از چالش در این زمینه، توسعه مجموعه‌ای از حسگرها و سیستم‌های کنترلی است که می‌توانند بفهمند با این شش درجه آزادی در هر گوشه چه باید کرد و این تصمیم‌ها را به یک تجربه روان و قابل استفاده برای راندن تبدیل کنند.

ربات خودران TIGER، ماشین کوچکی است که برای رفتن به همه جا در نظر گرفته شده است و می‌تواند در محیط روستا، ساخت و ساز، معدن و حتی عملیات فضایی مفید باشد. زمانی که مفهوم TIGER برای نخستین بار رونمایی شد، هیوندای پیشنهاد کرد که می‌توان آن را به پایین یک هواپیمای سبک “Evtol” متصل کرد تا به شرایط ناملایم منتقل شود و ماموریت را تمام کند.

پروژه دوم، نسخه دوم سرنشین‌دار Elevete خواهد بود و هیوندای آن را به عنوان یک ماشین امدادرسان هنگام وقوع بلایای طبیعی می‌بیند که می‌تواند به مناطق ویران‌شده‌ای که سایر وسایل نقلیه از پا گذاشتن به آنها می‌ترسند، برود و مجروحان را بیرون بیاورد.

هیوندای می‌گوید که تأسیسات مونتانا با مساحت بین ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ متر مربع، مستقیما با پژوهشگران و اساتید سروکار خواهد داشت. زمین‌های کوهستانی، جایی هستند که این وسایل نقلیه را می‌توان در آنها تحت انواع شرایط آزمایش کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!