پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8988 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۱۱ |
108 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

در هفته گذشته استان خراسان شمالی زلزله ۴.۱ و استان فارس زلزله ۴.۲ را تجربه کرد ضمن آنکه دو زلزله بزرگتر از ۳ استان کرمان را لرزاند. به گزارش ادراک خبر، در هفته گذشته رباط قره بیل استان خراسان شمالی با زلزله ۴.۱ و مزایجان استان فارس با زلزله ۴.۲ لرزیدند و در استان کرمان دو […]

در هفته گذشته استان خراسان شمالی زلزله ۴.۱ و استان فارس زلزله ۴.۲ را تجربه کرد ضمن آنکه دو زلزله بزرگتر از ۳ استان کرمان را لرزاند.

به گزارش ادراک خبر، در هفته گذشته رباط قره بیل استان خراسان شمالی با زلزله ۴.۱ و مزایجان استان فارس با زلزله ۴.۲ لرزیدند و در استان کرمان دو زلزله بزرگتر از ۳ شامل زلزله ۳.۹ کوهبنان و ۳.۷ زهکلوت به ثبت رسید. 

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است: 

شنبه ۱۰ اردیبهشت

در لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۸، دامغان استان سمنان زلزله ۲.۷، بندر خمیر استان هرمزگان زلزله ۲.۹، خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت

در کوخرد استان هرمزگان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای چهار در عمق ۱۲ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۹ کیلومتری کوخرد، ۲۰ کیلومتری جناح، ۲۴ کیلومتری بستک این استان گزارش شد. زلزله ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در نیر استان اردبیل زلزله ۲.۵، سفیدسنگ استان خراسان رضوی دو زلزله ۲.۹، بالاده استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

خشت استان فارس زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۵ کیلومتری خشت، ۲۶ کیلومتری قائمیه و ۲۹ کیلومتری کنار تخته این استان بوده است.

نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۷ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۴۰ کیلومتری نصرت‌آباد، ۱۰۹ کیلومتری سفیدآبه و ۱۲۶ کیلومتری زاهدان این استان بوده است.

در شهمیرزاد استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ رخ داد که عمق آن در هشت کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری شهمیرزاد و ۲۵ کیلومتری مهدی‌شهر استان سمنان و ۲۷ کیلومتری پل سفید استان مازندران بوده است.

مهران استان ایلام با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۹ کیلومتری مهران، ۴۵ کیلومتری صالح آباد و ۷۱ کیلومتری چوار این استان گزارش شد.

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری هجدک، ۱۴ کیلومتری خانوک، ۲۲ کیلومتری چترود این استان بوده است.

دوشنبه ۱۲ اردیبهشت

در شوقان استان خراسان شمالی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ رخ داد که عمق این زلزله در هشت کیلومتری و کانون آن در ۲۵ کیلومتری شوقان، ۲۷ کیلومتری سنخواست و ۲۸ کیلومتری قاضی این استان بوده است.

سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت

رباط قره بیل استان خراسان شمالی با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۴ کیلومتری رباط قره بیل، ۲۴ کیلومتری قاضی و ۲۶ کیلومتری شوقان این استان بوده است.

کوهبنان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق شش کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری کوهبنان و ۴۲ کیلومتری کیانشهر استان کرمان و ۴۵ کیلومتری بهاباد استان یزد به ثبت رسید.

زلزله ۳.۱ نهاوند استان همدان از دیگر رخدادهای مهم روز ۱۳ اردیبهشت است که در ۱۴ کیلومتری نهاوند، ۱۸ کیلومتری گیان و ۲۰ کیلومتری برزول این استان گزارش شد.

نایبند استان خراسان جنوبی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق هشت کیلومتری لرزید و کانون آن در ۴۵ کیلومتری نایبند، ۹۱ کیلومتری دیهوک و ۹۳ کیلومتری خوسف این استان بوده است.

در سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ رخ داد.

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت

مزایجان استان فارس با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۸ کیلومتری مزایجان، ۴۸ کیلومتری دوبرجی و ۵۱ کیلومتری درز این استان بود است.

دوبرجی استان فارس زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۷ کیلومتری دوبرجی، ۴۰ کیلومتری رستاق و ۴۰ کیلومتری مزایجان این استان گزارش شد.

در قائن استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

بهاباد استان یزد با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق هشت کیلومتری لرزید و کانون آن در ۴۲ کیلومتری بهاباد، ۵۳ کیلومتری بافق و ۶۵ کیلومتری ساغند این استان بوده است.

زهکلوت استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ لرزید و کانون آن در ۳۱ کیلومتری زهکلوت، ۴۴ کیلومتری رودبار و ۴۵ کیلومتری مردهک این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت

سنخواست استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۷ کیلومتری سنخواست، ۲۴ کیلومتری شوقان و ۳۴ کیلومتری قاضی این استان بوده است.

در درب بهشت استان کرمان زلزله ۲.۸ رخ داد.

جمعه ۱۶ اردیبهشت

بردخون استان بوشهر با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۲ کیلومتری برد خون، ۴۱ کیلومتری و ۵۱ کیلومتری آبدان این استان گزارش شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!