پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8995 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۴۸ |
107 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، با ورود جنگ روسیه و اوکراین به هفته یازدهم دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دستور صدور یک بسته جدید کمک تسلیحاتی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به اوکراین صادر شده است. رسانه های آمریکایی می‌گویند این نهمین بسته کمک امنیتی آمریکا برای اوکراین از زمان […]

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، با ورود جنگ روسیه و اوکراین به هفته یازدهم دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دستور صدور یک بسته جدید کمک تسلیحاتی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به اوکراین صادر شده است.

رسانه های آمریکایی می‌گویند این نهمین بسته کمک امنیتی آمریکا برای اوکراین از زمان آغاز حمله روسیه به این کشور است. پایگاه «سی‌ان‌بی‌سی» گزارش داده با این بسته مجموع کمک‌های نظامی ارسال‌شده از آمریکا به اوکراین از زمان آغاز جنگ به ۳.۸ میلیارد دلار می‌رسد.
جو بایدن روز جمعه گفت برای اینکه اوکراین در برابر روسیه موفق شود لازم است آمریکا و متحدانش ارسال سلاح و مهمات به این کشور را ادامه دهند.

روسیه از روز پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از طرف دیگر به ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراینی‌ روی آورده‌ند.. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

در حال تکمیل..


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!