چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8997 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۴۸ |
107 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، یک مقام رژیم موقت صهیونیستی گفته تل آویو قصد خود برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را به اطلاع آمریکا رسانده و گفته که چنانچه واحد مسکونی جدیدی در آن منطقه ساخته نشود کابینه ائتلافی لرزان اسرائیل سقوط خواهد کرد. پیش از این […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، یک مقام رژیم موقت صهیونیستی گفته تل آویو قصد خود برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را به اطلاع آمریکا رسانده و گفته که چنانچه واحد مسکونی جدیدی در آن منطقه ساخته نشود کابینه ائتلافی لرزان اسرائیل سقوط خواهد کرد.

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند رژیم صهیونیستی قصد دارد طرحی را برای ساخت حدود ۴۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی به تصویب برساند. (بیشتر بخوانید). 

پایگاه اکسیوس گزارش داده اعلام ساخت واحدهای مسکونی جدید در واکنش به ضرب الاجل یکی از نمایندگان هم‌حزبی «نفتالی بنت» در پارلمان رژیم صهیونیستی صورت می گیرد که تهدید کرده بود در صورت عدم تصویب طرح جدید برای توسعه شهرک‌سازی‌ها از کابینه ائتلافی خارج خواهد شد.

یک مقام ارشد رژیم موقت صهیونیستی گفته تل‌آویو طرح خود برای توسعه شهرک‌سازی‌ها را به اطلاع «تام نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی رسانده است. طبق این روایت، مقام های اسرائیلی به دولت «جو بایدن» گفته‌اند چنانچه هیچ واحد مسکونی جدید ساخته نشود کابینه ائتلافی لرزان اسرائیل سقوط خواهد کرد.

تام نایدز در گفتگو با پایگاه اکسیوس مدعی شده مقام های دولت بایدن به صراحت به اسرائیلی‌ها گفته‌اند واشنگتن با شهرک سازی‌های جدید مخالف بوده و خواستار توقف آن است.

سه منبع آگاه در گفت‌وگو با آکسیوس مدعی شده‌اند تل‌آویو به دلیل فشار دولت بایدن تصمیم گرفته تعداد واحدهای مسکونی جدید را از ۵ هزار و ۸۰۰ واحد به چهار هزار واحد کاهش دهد.

طرح ساخت واحدهای مسکونی جدید همزمان با گزارش رسانه‌ها درباره سفر احتمالی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و تلاش تل‌آویو برای برگزاری نشستی با سران کشورهای عربی مطرح می‌شود.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!