شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9039 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۸ |
93 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

هفته گذشته ( دهم تاشانزدهم اردیبهشت ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و  سیاسی در استان البرز ثبت شد. اقدامات استاد طالب زاده در حوزه رسانه ماندگار است، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت استاد نادر طالب زاده اعلام کرد: اقدامات وی در […]

هفته گذشته ( دهم تاشانزدهم اردیبهشت ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و  سیاسی در استان البرز ثبت شد.
اقدامات استاد طالب زاده در حوزه رسانه ماندگار است، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت استاد نادر طالب زاده اعلام کرد: اقدامات وی در حوزه رسانه به پشتوانه بصیرت و پژوهش، ماندگار است.
در متن پیام«سعید جابری انصاری» به مناسبت درگذشت  نادر طالب زاده ” عمار انقلاب ” هنرمند برجسته جبهه فرهنگی انقلاب آمده شده است:عروج شهادت گونه مجاهد فرهنگی و هنرمند متعهد، زنده نام حاج نادر طالب زاده موجب تأسف و تألّم خیل کثیر علاقه مندان به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را پدید آورد؛  اقدامات وی در حوزه رسانه به پشتوانه بصیرت و پژوهش، ماندگار است ؛ به دیدار معبود شتافتن استاد طالب زاده  در جمعه آخر ماه مبارک رمضان در واقع نماد مانای اعتقادات وی در جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف شد.
دستگیری هشت سرشبکه یک شرکت هرمی در کرج، سرهنگ« محمد نادربیگی» رییس پلیس آگاهی البرز اعلام کرد: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این استان، هشت سرشبکه یک باند کلاهبرداری شرکت هرمی در شهرستان کرج دستگیر شدند.
کارشناسان داخلی ۵۲ پروژه تعمیرات نیروگاهی رادر کشور انجام دادند، «عبدالرسول پیشاهنگ » مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وابسته به وزارت نیرو اعلام کرد: متخصصان و کارشناسان این شرکت طی سال گذشته تاکنون ۵۲ پروژه تعمیرات و بازسازی نیروگاهی را با موفقیت در کشور انجام دادند.
مقابله با اخلالگران در عرضه کالا از دیگر اخباری بود که در هفته ای که گذشته به صورت جدی در دستور کار مسوولان استانی قرار گرفته بود.
 مجتبی عبداللهی استاندار البرز گفت: با توجه به رصدها و بازدیدهای مستمر، تمام کالاهای مورد نیاز مردم به وفور در بازار موجود است و نباید اجازه ایجاد اختلال و آشفتگی در عرضه کالا را به متخلفان داد.
با توجه به سفر رئیس جمهور و هیات دولت در هجدهم فروردین در هفته ای که گذشت چندین خبر در خصوص پیگیری های برای مصوبات این سفر منتشر که به برخی از آنها در ادامه این گزارش پرداخته می شود.
سفر رییس جمهور به البرز بودجه خوبی برای گردشگری استان داشت، «علیرضا عباسی »  نماینده مردم شهرستان های کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های عظیم طبیعی ، تاریخی ، پزشکی و فناوری استان البرز گفت : سفر فروردین ماه سال جاری رییس جمهور به البرز بودجه خوبی برای تمام بخش ها از جمله تقویت گردشگری استان داشت.
ورزشگاه انقلاب کرج اواخر تابستان امسال به بهره برداری می رسد از دیگر پروژه های استان البرز که سالها است به دلیل مشکلات اعتباری معطل مانده ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب است که این مهم در سفر رئیس جمهور به این استان مطرح و حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.
این در حالی است که کیهان گلستانی معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان البرز در خصوص زمان بهره برداری از این پروژه مهم ملی در گفت وگو با ایرنا گفت: پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج با اختصاص اعتبار به پیمانکار در اواخر تابستان امسال همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.
تکمیل ورزشگاه یک هزار و ۲۰۰ نفری بانوان اشتهارد از محل اعتبارات سفر از دیگر عناوین خبری بود که منتشر شد، کامران ظهیری
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اشتهارد گفت: حدود سه میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به استان البرز برای تکمیل، تجهیز و راه اندازی پروژه یک هزار و ۲۰۰ نفری ورزشگاه بانوان این شهرستان تخصیص یافت.
بانوی البرزی در بین ۱۰ جوان شایسته کشور قرار گرفت، «امید نیازپور» نایب رییس مجمع ملی تشکل های جوانان کشور در گفت وگو  با ایرنا گفت: تارا حصاری بانوی البرزی با پایان مراسم داوری و انتخاب جوانان شایسته در حوزه کسب و کارهای خرد و تاثیرگذار در بین ۱۰ جوان شایسته کشور قرار گرفت.
برگزاری باشکوه نماز عید فطر در تمام شهرستان های استان البرز از دیگر اخبار مهم این استان در هفته ای که گذشت بود، این نماز در کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج برگزار شد.
وی در بخشی از خطبه های خود ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:حضور پرشور جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی چشم دشمنان را کور کرد.
حسینی همدانی گفت: این حضور حماسی نوجوانان و جوانان در راهپیمایی روز قدس به دشمنان  این پیام را داد که با وجود تمام تلاش هایشان برای فاصله انداختن،  پیوند نسلی  در جامعه اسلامی برقرار است.
تعداد بستری های روزانه کووید۱۹ البرز تک رقمی شد، این مطلب مهم و مسرت بخش نیز به نقل از  دکتر «شهرام صیادی »  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان شد.
وی در گفت وگو با خبرنگاران در این رابطه گفت: تعداد بستری های روزانه کووید۱۹ در این استان پس از ماه ها تک رقمی شد.
هدفگذاری برای ارتقای جامعه کارگری در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز، در هفته ای که گذشت همزمان با روز جهانی کارگر بود که به همین مناسبت برنامه های مختلفی در البرز با هدف تکریم و گرامیداشت این روز برگزار شد، یکی از این برنامه ها در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بود که اکبر قنبرپور مدیر عامل این منطقه با اشاره به حضور بیش از پنج هزار نیروی فعال در این منطقه که بخش عمده آنها را جامعه کارگری تشکیل می دهند، گفت: هدفگذاری برای ارتقای جایگاه جامعه کارگری این منطقه انجام شده است.
بستر برای ایجاد تحول در بخش تولید کشور فراهم است، هادی بهداد مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بستر سازی برای ایجاد تحول در بخش تولید کشور با حمایت دولت سیزدهم و همت والای فعالان عرصه تولید خبر داد.
وی در جشنواره امتنان ازکارگران، گروه های کار، واحدهای نمونه و کارآفرینان برتر استان البرز ، برپایی این جشنواره را گامی مهم در مسیر بهره گیری از فناوری های نوین در بخش تولید عنوان کرد.
در حوزه قضایی نیز اقدامات بسیار موثری در هفته ای که گذشت صورت گرفت که از جمله آنها جلوگیری از کوه خواری چهار هکتاری در البرز با ورود دستگاه قضایی بود.
حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز از قلع و قمع ساخت و ساز برای کوه خواری در سطح چهار هکتار از اراضی ارتفاعات البرز جنوبی خبر داد.
دیدار مادر زندانی با فرزند پس از ۱۴ سال نیز از دیگر اخبار خوب در حوزه قضایی بود،  خانم «ا-خ »۱۰ سال پیش به دلیل محکومیت های مالی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به زندان رفت؛ او پیش از ورود به زندان هم چهار سال فرزندش را ندیده بود و از او هیچ نشانی نداشت.
با دستور مدیر کل زندان های استان  البرز و پیگیری رییس مرکز  خدمات اجتماعی و مراقبت های پس از خروج فرزند وی از طریق کد ملی و مشخصات سجلی شناسایی و با وی تماس حاصل شد و مقدمات ملاقات مادر با فرزندش در انجمن حمایت از زندانیان فردیس مهیا شد و این دو پس از ۱۴ سال با یکدیگر ملاقات کردند و به آرزویشان رسیدند.
دستگیری باند اسکیمر در پوشش میوه فروشان بازار روز کرج،سرهنگ رسول جلیلیان  رییس پلیس فتا  البرز ازدستگیری اعضای باند سه نفره که با استفاده از دستگاه اسکیمر  از حساب بانکی ۴۵۰ نفربه صورت غیر مجاز برداشت کرده بودند، در این استان خبر داد.
فرونشست زمین باعث واژگونی کامیون آرد در فردیس شد، «حسین عاشوری» رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس در این خصوص گفت: فرونشست زمین باعث واژگونی یک دستگاه کامیون حمل آرد در این شهر شد.
طرح تشدید نظارت بر واحدهای تولید آرد و ماکارونی درالبرز، «حجت خاندان پور» قاضی ویژه سیار اداره کل تعزیرات حکومتی البرز از طرح تشدید نظارت بر فعالیت واحد های تولیدی آرد و ماکارونی در این استان خبرداد.
وی اضافه کرد:خودروی کامیون هنگام تخلیه آرد مقابل نانوایی لواشی ناگهان زمین فرو نشست می کند و کامیون به داخل چاه فاضلاب سقوط کرد که با کمک جرثقیل توسط عوامل خدمات شهری شهرداری فردیس از داخل چاه فاضلاب به بیرون منتقل می شود.
از دیگر اخبار مهم در هفته ای که گذشت حجم بالای تردد خودروها در جاده کرج-چالوس بود، این میزان حجم خودروها سبب شد تا در روزهای پایانی هفته تردد وسایل نقلیه در جاده کرج – چالوس یک طرفه شود.
سرهنگ «رضا گودرزی » رییس پلیس راه البرز در این رابطه گفت: با توجه به افزایش سفر از چندروز گذشته تاکنون در جاده های البرز ، انتظار می رود مسافران زمان برگشت سفر خود را مدیریت کنند.
عملیات اجرایی پروژه های مهم البرز بی وقفه انجام شود، مجتبی عبداللهی  استاندار البرز نیز در بیان این مطلب در بازدید از پروژه های کنارگذر پل فردیس و جاده قزلحصار کرج گفت: در شرایط کنونی تکمیل پروژه های کنار گذر پل فردیس و قزلحصار برای بازگشایی گره های ترافیکی و کاهش تصادفات از اهمیت بالایی برای مردم برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه های مهم استان در حوزه های مختلف باید بی وقفه و حتی در روزهای تعطیل نیز بی وقفه دنبال شود.
البرز نیاز به ۵۵۰ مدرسه جدید دارد، «علی حجرگشت»مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به رشد بالای جمعیت دانش آموزی استان گفت : اکنون برای استاندارد سازی کلاس های درس به ۵۵۰ مدرسه جدید نیاز داریم.
واکسیناسیون کودکان اتباع خارجی علیه فلج اطفال از دیگر اخبار البرز در هفته ای که گذشت بود، «  شهاب مستوفی » معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: همزمان با آغاز هفته سلامت از فردا عملیات ایمن سازی تکمیلی سالانه برای کودکان اتباع خارجی ( افغانستانی، پاکستانی ) در برابر بیماری فلج اطفال در استان البرز آغاز می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز منصوب شد،عبدالله دارایی با حکم وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی به سمت مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان البرز منصوب شد.
و طبق روال هر هفته حسن ختام البرز در هفته ای که گذشت برگزاری خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج بود.
وی در بخشی از خطبه های خود گفت : امروز جبهه استکباری با استفاده از روش های مختلف برای تسلط بر کشورهای اسلامی تلاش می کند و در این بخش اعتماد به دشمن آفتی بزرگ برای جهان اسلام است.
البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.
این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.
هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.
این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.
فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!