پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 90532 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ |
103 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

حساب کاربری VX-Underground در توییتر اعلام کرد که کدمنبع پردازنده‌های سری آلدرلیک اینتل به‌صورت آنلاین فاش شده است. تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل ۴ نوامبر ۲۰۲۱ عرضه شد. این کد‌ها در قالب فایل فشرده‌ی ۲٫۸ گیگابایتی منتشر شده‌اند که حجم آن‌ها در حالت عادی ۵٫۸۶ گیگابایت است. ظاهراً این هک را گروه ۴chan انجام داده است. […]

حساب کاربری VX-Underground در توییتر اعلام کرد که کدمنبع پردازنده‌های سری آلدرلیک اینتل به‌صورت آنلاین فاش شده است. تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل ۴ نوامبر ۲۰۲۱ عرضه شد. این کد‌ها در قالب فایل فشرده‌ی ۲٫۸ گیگابایتی منتشر شده‌اند که حجم آن‌ها در حالت عادی ۵٫۸۶ گیگابایت است. ظاهراً این هک را گروه ۴chan انجام داده است. شواهد نشان می‌دهد پایه‌ی کد بسیار گسترده بوده؛ اما محتویات آن هنوز رسماً تأیید نشده است.

Glowingfreak در توییت دیگری لینکی از گیت‌هاب منتشر کرده است که به فایل‌های بایوس (BIOS) اشاره می‌کند و به‌نظر می‌رسد ۸ روز از انتشار آن گذشته است. به‌گزارش WccfTech، ظاهراً داده‌های فاش‌شده بیشتر به بایوس مربوط است.

به گزارش ادراک خبر، درحال‌حاضر، نمی‌دانیم این هک به‌طور‌مستقیم اینتل را هدف قرار داده یا ازطریق برخی شرکای تجاری این شرکت دیگر انجام شده است؛ زیرا در این فایل‌ها، اسنادی وجود دارد که به برچسب آزمایش ویژگی‌های لنوو اشاره می‌کنند. به‌هرحال، کدمنبع فاش‌شده از تراشه‌های اینتل از هر روشی که به‌دست آمده باشند، اهمیت زیادی دارند و می‌توانند مشکلات بسیار بزرگی برای تیم آبی ایجاد کنند.
ناگفته نماند این اولین هک بزرگی نیست که در آن، کد منبع سخت‌افزار‌های مهم فاش می‌شود؛ زیرا پیش‌از‌این نیز شاهد هک‌شدن کدمنبع برخی از محصولات انویدیا و AMD و گیگابایت بوده‌ایم. به‌عنوان مثال، اوایل سال جاری کد منبع برخی از فناوری‌های آینده‌ی انویدیا فاش شد. AMD نیز با حمله‌ی باج‌افزاری مواجه و ۴۵۰ گیگابایت از اطلاعاتش دزدیده شد.

علاوه‌براین، ۱۱۲ گیگابایت از داده‌های شرکت Gigabyte، شامل اسناد محرمانه برای محصولات اینتل و AMD هک شد که برخی جزئیات مربوط به پردازنده‌های گرافیکی را نشان می‌داد که شرکت‌های مذکور مشغول کار روی آن‌ها بودند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید