چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9069 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ |
174 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس اقتصادی ادارک خبر به نقل از (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۲۹.۸۱ درصد کاهش، از ۲۵۴ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال به ۱۷۸ هزار و ۳۹۴ میلیارد […]

به گزارش سرویس اقتصادی ادارک خبر به نقل از (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۲۹.۸۱ درصد کاهش، از ۲۵۴ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال به ۱۷۸ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۴۵ میلیارد و ۴۵۸ میلیون سهم در هفته گذشته به ۲۷ میلیارد و ۱۶۱ میلیون سهم رسید که کاهش ۴۰.۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یادشده، تمامی بازارها نسبت به هفته گذشته وضعیت کاهشی داشتند.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۳۸.۸۹ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۹۶ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال به ۵۹ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۷ اردیبهشت ماه ۱۷ میلیارد و ۴۷۳ میلیون سهم بود به ۱۰ هزار و ۷۶۴ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و کاهش ۳۸.۴۰ درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت بازار دوم سهام همانند بازار اول سهام کاهشی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت نسبت به هفته گذشته خود، ۱۸.۱۵درصد کاهش یافت و از ۸۳ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال به ۶۸ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۳۶.۵۵ درصد کاهش، از ۲۱ میلیارد و ۹۵۸ میلیون سهم به ۱۳ میلیارد و ۹۳۱ میلیون سهم رسید.

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۴۱.۲۰درصدی از ۵ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۳ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۶.۱۶ میلیون برگه به ۳.۳۶ میلیون برگه رسید که افت ۴۰.۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت ماه ۵۸۴ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت به ۲۸۸ میلیارد ریال رسید و افت ۵۰.۶۷ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با کاهش ۹۸.۹۵ درصد، از یک میلیارد و ۴۰۲ هزار قرارداد در هفته قبل به ۱۴.۶۶ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت در مقایسه با هفته پیش، روندی کاهشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۶۷ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال در هفته قبل به ۴۷ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و کاهش ۳۰.۰۱ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با کاهش ۴۶.۹۹ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۴ میلیارد و ۶۱۸ میلیون یونیت به ۲ میلیارد و ۴۴۸ میلیون یونیت رسید.

شاخص هم‌وزن و شاخص کل افزایشی شدند

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت نسبت به هفته گذشته خود رشد ۰.۵۴ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد به یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد افزایش یافت که رشد ۸ هزار و ۲۸۶ واحدی را نشان می دهد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه نسبت به هفته قبل افزایش داشت و با ۲.۶۴ درصد افزایش از ۴۱۱ هزار و ۶۲۷ واحد به ۴۲۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید و ۱۰ هزار و ۸۵۱ واحد افزایش یافت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!