پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 90972 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ |
99 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر که به میزبانی مدیریت “رباط طبسی” برگزار شد، افزود: به دلیل فقدان هتل مناسب در شهرستان تربت حیدریه، اکنون بخش خصوصی رباط تاریخی لاری با ۱۵۰ سال قدمت به بزرگترین هتل سنتی خراسان رضوی تبدیل شده است. وی […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر که به میزبانی مدیریت “رباط طبسی” برگزار شد، افزود: به دلیل فقدان هتل مناسب در شهرستان تربت حیدریه، اکنون بخش خصوصی رباط تاریخی لاری با ۱۵۰ سال قدمت به بزرگترین هتل سنتی خراسان رضوی تبدیل شده است.
وی در ادامه بیان کرد: کسانی که تمایل به ایجاد یا احیای اقامتگاه سنتی در شهرستان تربت حیدریه دارند، موضوع حفظ معماری و سازه‌های سنتی را باید مد نظر داشته‌ باشند، زیرا بنای کار ما حفظ و معرفی میراث گذشتگان به عنوان یک ثروت ملی است.
کی‌پور تصریح کرد: گام بعدی سرمایه‌گذاری در بخش تورهای گردشگری است که می‌توانند برای اقتصاد این شهر تاثیر بسیار مثبتی به همراه داشته باشد.
دبیر ستاد خدمات سفر و رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های دهه پایانی صفر گفت: در این ایام افزون بر ۱۵ هزار زایر پیاده از شهرستان‌های جنوبی کشور از تربت حیدریه عبور کردند که با پیش‌بینی ها انجام شده موکب ها مساجد و حسینیه ها در اختیار زائران قرار گرفت.
علی محمدی افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و به خصوص دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر کلیه امکانات را برای پذیرایی یا اقامت احتمالی این عزیزان فراهم کرده ایم.
معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه نیز گفت: ۵۲ کاروان پیاده از این منطقه عازم مشهد مقدس شدند و علاوه بر آن حدود ۹۸ کاروان در قالب ۱۵ هزار نفر از شهرهای جنوبی کشور از تربت حیدریه عبور کردند.
احسان کریمی افزود: در دهه پایانی صفر ۱۹ موکب در مسیر زایران با خدمات پذیرایی و دارویی برقرار شد و یک هزار و ۵۰۰ زائر پیاده در پنج پایگاه هلال احمر خدمات‌رسانی شدند.
به گفت وی، همچنین در این ایام حدود ۳۰ هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع شد.

در این آیین از مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر در تربت حیدریه تجلیل شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!