جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 91425 |
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ |
105 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

 محققان مهندسی برق و پزشکی موفق به ساخت دوربینی شده‌اند که پالس‌های عصبی را هنگام عبور از سلول‌های عصبی تصویربرداری می‌کند و می‌تواند به افزایش شناخت از نحوه کارکرد مغز یاری برساند. به گزارش ادراک خبر به نقل از «سای تک دیلی»، در واقعیت مدت زمانی طول می‌کشد تا مغز انسان احساس منتقل شده از طریق رشته‌های […]

 محققان مهندسی برق و پزشکی موفق به ساخت دوربینی شده‌اند که پالس‌های عصبی را هنگام عبور از سلول‌های عصبی تصویربرداری می‌کند و می‌تواند به افزایش شناخت از نحوه کارکرد مغز یاری برساند.

به گزارش ادراک خبر به نقل از «سای تک دیلی»، در واقعیت مدت زمانی طول می‌کشد تا مغز انسان احساس منتقل شده از طریق رشته‌های عصبی را ثبت کند هر چند که بسیار سریع اتفاق می‌افتد. مثلا سیگنال‌های لامسه با سرعتی حدود ۱۰۰ مایل در ساعت از رشته‌های عصبی منتقل می‌شوند. برخی سیگنال‌های عصبی از این هم سریعتر هستند.

دانشمندان در موسسه فناوری کالیفرنیا یک دوربین فوق سریع ساخته‌اند که می‌تواند فیلم این پالس‌ها را هنگام عبور از سلول‌های عصبی ثبت کند. این دوربین همچنین می‌تواند تصاویر ویدئویی از پدیده‌های سریع دیگر مانند پالس‌های الکترومغناطیسی در دستگاه های الکترونیکی را نیز ثبت کند.

این دوربین موسوم به «تصویربرداری فوق سریع فشرده و ارتقایافته» (Diff-CUP) در آزمایشگاه «لیهونگ وانگ» استاد مهندسی پزشکی و مهندسی برق طراحی شده است. این دوربین با شیوه‌ای مشابه سایر سیستم‌های CUP وانگ عمل می‌کند که قادر به ثبت پالس‌های لیزری حین حرکت با سرعت نور و همچنین ثبت فیلم با سرعت ۷۰ تریلیون فریم در ثانیه بوده‌اند.

 

دوربین فوق‌سریع سیگنال‌های عبوری از سلول‌های عصبی را ثبت کرد

 

تیم تحقیقاتی وانگ همچنین فوتون‌هایی ناشی از پالس‌های الکترومغناطیسی (EMP) را ثبت می‌کند. این پالس ها در برخی مواد با سرعت نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کنند.

به گفته وانگ، این پیشرفت می‌تواند به افزایش دانش درباره چگونگی کارکرد مغز انسان یاری برساند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید