جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9166 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ |
106 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از هنر آنلاین: در هفته‌ای که گذشت، جلسه شورای تخصصی «بسته‌بندی مد و لباس» بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌الملل مد و لباس فجر با حضور برگزارکنندگان این رویداد و اعضای این شورا به‌منظور نهایی‌سازی فراخوان این بخش با توجه به معیارهای علمی و فنی بسته‌بندی محصولات مد و پوشاک […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از هنر آنلاین: در هفته‌ای که گذشت، جلسه شورای تخصصی «بسته‌بندی مد و لباس» بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌الملل مد و لباس فجر با حضور برگزارکنندگان این رویداد و اعضای این شورا به‌منظور نهایی‌سازی فراخوان این بخش با توجه به معیارهای علمی و فنی بسته‌بندی محصولات مد و پوشاک برگزار شد.

امسال و برای نخستین بار، بخشی با عنوان «بسته‌بندی مد و لباس» در کنار دیگر بخش‌های رقابتی جشنواره مد و لباس فجر همچون طراحى لباس بانوان، طراحى لباس آقایان، طراحى چادر و پوشش سر، طراحى پارچه، طراحى کیف و کفش، طراحى زیورآلات و تزئینات، رودوزى و دوخت سنتى، انواع چاپ دستى، پارچه سازى و بافت پارچه در نظر گرفته شده؛ عرصه‌ای که شاید به قدر و اندازه برخی دیگر از صنایع همچون صنایع غذایی و دارویی از اهمیت برخوردار نباشد اما بدون شک به‌عنوان یکی از ارکان مهم در امر مشتری مداری به شمار می‌رود.

حال‌آنکه خلاقیت و ایده پردازی در این زمینه به‌خودی‌خود می‌تواند یک پوشیدنی ساده را به محصولی فاخر تبدیل کرده و در سابقه ذهنی مصرف‌کنندگان، یک خرید معمولی را به خریدی منحصربه‌فرد مبدل سازد.

در حال حاضر بسته‌بندی لباس به یکی از اصول بسیار مهم در بازاریابی آن تبدیل شده است. علاوه بر آن افراد تمایل زیادی به خریدهای اینترنتی و آنلاین پیدا کردند و سعی می‌کنند بیشتر لوازم موردنیاز خود و ازجمله انواع لباس را از فروشگاه‌های مجازی خرید کنند که در نتیجه موضوع بسته بندی پیش از پیش از اهمیت برخوردار خواهد شد.

اما نکته بسیار مهمی که در بسته بندی لباس برای کسب‌وکارهای آنلاین و حتی حضوری وجود دارد، توجه به نوع بسته‌بندی است. شاید در گذشته کیفیت محصول، تنها مسئله موردنظر خریداران بود اما در حال حاضر کیفیت معنای گسترده‌تری پیدا کرده است و یکی از این مفاهیم در توجه به نوع بسته‌بندی و بالا بودن کیفیت آن است.

در توضیح اهمیت روانشناسی رنگ‌ها در بسته بندی پوشاک نیز می‌توان اینگونه گفت که تمامی صنایع، کسب و کارها و مشاغل باید به تناسب روحیات مخاطبان خود، رنگ‌هایی استفاده کنند که موجب جذب مخاطب و ایجاد آرامش و نشاط در او باشد.

رنگ‌ها تأثیرات مختلفی  روی افراد می‌گذارند به همین دلیل اینکه شما پوشاک چه گروه سنی را می‌فروشید، در انتخاب رنگ مناسب بسته بندی آن اهمیت دارد زیرا رنگ‌ها عاملی انگیزشی هستند که مخاطب را به سمت محصولی خاص جذب کنند و یا اینکه به نتیجه‌ای عکس منجر شوند.

به هر تقدیر، ارائه­ کالا به‌نحوی‌که نتیجه­ آن افزایش فروش باشد و فروش کالا به طریقی که سود حاصله افزایش پیدا کند می‌تواند یکی از مهم‌ترین اهداف از بسته‌بندی پوشاک برای صاحبان برند باشد که درعین‌حال به حفظ محصولات در مقابل آلودگی، صدمات ناشی از حمل‌ونقل و انبار کردن، انتقال پیام‌هایی درباره هویت، کیفیت و قیمت کالا و همچنین متمایز ساختن محصولات یک برند منتج می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!