سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9169 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ |
119 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از هنر آنلاین: دوسالانه هنرهای اسلامی که به همت بنیاد دوسالانه هنرهای معاصر درعیه برنامه‌ریزی شده دسامبر سال ۲۰۲۳ در شهر جده در ساحل غربی عربستان سعودی با هدف تجلیل از هنر و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود و یکی از چند برنامه بین‌المللی عربستان در راستای توسعه محصولات فرهنگی و ارائه گردشگری […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از هنر آنلاین: دوسالانه هنرهای اسلامی که به همت بنیاد دوسالانه هنرهای معاصر درعیه برنامه‌ریزی شده دسامبر سال ۲۰۲۳ در شهر جده در ساحل غربی عربستان سعودی با هدف تجلیل از هنر و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود و یکی از چند برنامه بین‌المللی عربستان در راستای توسعه محصولات فرهنگی و ارائه گردشگری بین‌‌المللی است.

این دوسالانه ابتدا قرار بود در ریاض برگزار شود و به دلیل میراث فرهنگی این شهر به جده منتقل شد. سمیه والی در کنار معمار اومنیا عبدالبار، باستان‌شناس سعد الرشید و مدیر بازنشسته موزه ملی هنر آسیایی اسمیتسونیان و جولیان رابی این رویداد را مدیریت خواهد کرد.

والی گفت: من بارها به عنوان زائر به عربستان مشرف شده‌ام و این مکان برای من معنای خاصی را به همراه دارد. در کنار همکاران کیوریتورم، من از فرصتی برای ارائه مجموعه‌ای از آثار در این محیط فوق‌العاده استفاده کردم. امیدوارم بازدیدکنندگان زیادی در ماه دسامبر به ما بپیوندند تا از این مجموعه دیدن کنند.

این رویداد با هدف تجلیل از هنر و فرهنگ اسلامی و در عین حال کاوش در معنویت برگزار  می‌شود. او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین معماران جهان در لیست ۱۰۰ رهبر آینده مجله تایم در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

والی، بنیانگذار استودیو معماری کانترسپیس(Counterspace)، پاویون سرپنتین ۲۰۲۱ را در لندن طراحی کرد که به بیان تجربیات جوامع مهاجر ساکن در شهر لندن اشاره ویژه‌ای دارد.

پاویون‌های سرپنتین که در فهرست پربازدیدکننده‌ترین نمایشگاه‌های معماری جهان قرار دارند هر سال از معمارانی که پیش از این در انگلستان فعالیت حرفه‌ای نداشته‌اند، دعوت می‌کند تا سازه‌ای موقت برای استفاده عموم در باغ کنزینگتن هایدپارک در شهر لندن طراحی کنند. تاکنون معمارانی چون فرانک گری، زاها حدید، رم کولهاس، آی وی‌وی، هرزوگ و دومورون، بیارکه انگلس، سو فوجیمتو و… در این رویداد شرکت کرده‌اند. والی جوان‌ترین معمار طراح پاویون سرپنتین شناخته می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!