پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9178 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ |
97 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

گروه سینمایی هنرآنلاین: وقتی سینماگر قدیمی خشمگین از ناکامی در رساندن «لامینور» به اکران نوروز روبه‌روی دوربین نشست و تهدید به اعتصاب و خودزنی کرد، برخی گمان بردند او به پشتوانه مشورت‌هایی که از برخی نزدیکانش گرفته در تلاش برای معرفی بیشتر فیلم تازه است. آن ویدئو در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده شد و انتظار […]

گروه سینمایی هنرآنلاین: وقتی سینماگر قدیمی خشمگین از ناکامی در رساندن «لامینور» به اکران نوروز روبه‌روی دوربین نشست و تهدید به اعتصاب و خودزنی کرد، برخی گمان بردند او به پشتوانه مشورت‌هایی که از برخی نزدیکانش گرفته در تلاش برای معرفی بیشتر فیلم تازه است. آن ویدئو در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده شد و انتظار می‌رفت با انبوه حمایت‌هایی که مردم و کارشناسان از مهرجویی کرده‌اند، «لامینور» او در اکران عمومی رکورد بشکند یا دست‌کم خوب بفروشد.

حالا نزدیک دو ماه از آن روزها و تقریبا ۱۰ روز از آغاز نمایش فیلم تازه خالق «اجاره‌نشین‌ها» و «درخت گلابی» در سینماها گذشته است. «لامینور» که با امید فراوان در اکران عید فطر از هفتم اردیبهشت روانه پرده بیش از ۲۷۰ سینما در سراسر ایران شده، امروز حدود ۸۰۰ میلیون فروخته و اگر استقبال از آن بر اساس همین آمار ادامه داشته باشد، شاید یکی دو هفته دیگر جای خود را به فیلمی دیگر بدهد و پس از آن روانه اکران آنلاین شود.

بر اساس آنچه در سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران در سال ۹۳ آمده، «اشباح» مهرجویی با داشتن کمی بیش از ۲۵ هزار تماشاگر در اکران عمومی آن سال حدود ۱۲۱ میلیون تومان (با میانگین بهای بلیت ۴۷۰۰ تومان) فروخت و به نسبت آمار تماشاگران، در رده ۳۹ پرفروش‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفت. هشت سال پیش «شهر موش‌ها ۲» بیش از دو میلیون و ۳۳۰ هزار تماشاگر داشت و با نزدیک ۱۰ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم ۹۳ بود.

فروش ۱۲۱ میلیونی «اشباح» در حالی رقم خورد که درست یک دهه پیش «مهمان مامان» ۴۸۵ میلیون تومان فروخته بود. مهرجویی که زمانی فیلم خوب و پرفروش می‌ساخت، پس از توقیف «سنتوری» دیگر چندان روی خوش ندید و حتی «نارنجی‌پوش» او هم با وجود بهره بردن از ستاره‌هایی چون حامد بهداد و لیلا حاتمی به زحمت از مرز یک میلیارد تومان گذشت و ششمین فیلم پرفروش سال ۹۱ شد. مهرجویی در ۹۲ «چه خوبه برگشتی» را روی پرده داشت که آن هم یک میلیارد تومان فروخت و در جدول پرفروش‌ها روی پله یازدهم ایستاد.

در شرایطی که برخی پیش‌بینی کرده بودند «لامینور» بتواند با بلیت ۴۵ هزار تومانی یک رکورد تازه در کارنامه مهرجویی بیافریند و جزو پرفروش‌های ۱۴۰۱ شود اما ناگفته پیداست این فیلم پرحاشیه با میانگین فروش کمتر از ۸۰ میلیون در روز بعید است چندان در سینماها دوام بیاورد. بامزه اینکه کاربری نوشته بود اگر تمام هواداران مهرجویی و لایک‌کنندگان ویدئوهای سال گذشته او در فضای مجازی به سینما رفته و «لامینور» را دیده بودند، فیلم می‌توانست رکوردهای فروش را بشکند و بالانشین شود.

«لامینور» به بیانی دیگر نسخه دخترانه «سنتوری» است که پس از نمایش در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و بردن دو جایزه بهترین بازیگر مرد (بهرام رادان) و فیلم برگزیده تماشاگران، گرفتار حاشیه‌های بی‌پایان شد و سرانجام سر از شبکه نمایش خانگی درآورد. علی نصیریان، پردیس احمدیه، عزت‌الله رمضانی‌فر، علی مصفا، سیامک انصاری، مهرداد صدیقیان، کاوه آفاق و رضا داوودنژاد در «لامینور» بازی کرده‌اند.

در جدول فروش سال ۱۴۰۱ تا ابتدای روز جمعه ۱۶ اردیبهشت «سگ‌بند» مهران احمدی با بیش از ۲۹ میلیارد تومان صدرنشین است و شگفت آنکه «انفرادی» سیدمسعود اطیابی با کمتر از ۱۰ روز اکران در ۳۶۲ سینما نزدیک ۹ میلیارد تومان فروخته است. «موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر با حدود ۱۱ میلیارد، «شادروان» حسین نمازی با حدود ۹ میلیارد و «روز صفر» سعید ملکان با حدود هشت میلیارد دیگر فیلم‌های پرفروش امسال تا پایان ۱۵ اردیبهشت هستند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!