جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 91875 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ |
121 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان از توافق بر سر تعیین مرزها بین ایروان و باکو و هم چنین احتمال امضای توافق صلح بین دو کشور خبر داد. به گزارش ادراک خبر به نقل از نیوز ارمنستان، گریگوریان در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در رابطه با مشکل ناگورنو- قره باغ برنامه کاری […]

آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان از توافق بر سر تعیین مرزها بین ایروان و باکو و هم چنین احتمال امضای توافق صلح بین دو کشور خبر داد.

به گزارش ادراک خبر به نقل از نیوز ارمنستان، گریگوریان در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در رابطه با مشکل ناگورنو- قره باغ برنامه کاری اصلی این است که ارمنستان چطور می‌تواند یک ساز وکار بین‌المللی برای جمهوری آذربایجان و ناگورنو- غره باغ در راستای گفت وگو درباره امنیت و حقوق مردم ارمنی قره باغ ایجاد کند.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان اشاره کرد که با وساطت آمریکا یک دیدار بین وی و مشاور رییس جمهوری آذربایجان سازماندهی شد که در آن درباره شماری از مسائل بین دو کشور و مشکل ناگورنو- قره باغ گفتگو صورت گرفت.

گریگوریان در ادامه افزود که آنها همچنین درباره شرایط توافق صلح، زمان بندی آن و همچنین تعیین مرزها گفتگو کردند. وی در اینباره توضیح داد: به این معنا که ما باید تا پایان سال به یک توافق صلح دست یابیم و همچنین یک توافق صورت گرفت که تحدید حدود (تعیین مرزها) تا پایان سال اتفاق بیافتد.

روز گذشته نیز مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی “تی‌وی نت” از توافق دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر نکات اصلی پیمان صلح خبر داد و افزود: در مورد نکات اصلی توافق حاصل شده است.

وی با بیان اینکه نکات اصلی این پیمان پنج مورد بوده و شامل به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر، تعیین مرزها و غیره است، خاطرنشان کرد که تنها اجرای این موارد باقی مانده است.

این دیپلمات ترکیه‌ای همچنین تاکید کرد که مذاکرات موافقت نامه صلح میان ایروان و باکو و مذاکرات عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه جدا از یکدیگر انجام نمی‌شوند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید