شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 91890 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ |
110 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

پس از گذشت بیش از دوهفته از اعتصاب کارکنان بخش انرژی فرانسه بر سر افزایش دستمزد و بروز اختلال جدی در عرضه سوخت در این کشور، با شکست دور نخست مذاکرات میان رهبران اتحادیه‌های کارگران و مدیران توتال، دولت فرانسه اعلام کرد که برای اعمال زور برای حل این مساله آمادگی دارد. به گزارش ادراک […]

پس از گذشت بیش از دوهفته از اعتصاب کارکنان بخش انرژی فرانسه بر سر افزایش دستمزد و بروز اختلال جدی در عرضه سوخت در این کشور، با شکست دور نخست مذاکرات میان رهبران اتحادیه‌های کارگران و مدیران توتال، دولت فرانسه اعلام کرد که برای اعمال زور برای حل این مساله آمادگی دارد.

به گزارش ادراک خبر به نقل از رویترز، «اگنس پانیر روناچر» وزیر انرژی فرانسه امروز در اظهاراتی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط میان کنفدراسیون عمومی کار (CGT) و شرکت توتال انرژی، تاکید کرد: در صورت نیاز، اقدامات لازم برای رفع انسداد انبار ذخیره دانکرک را انجام خواهیم داد

بنابر این گزارش، دولت فرانسه اعلام کرده است که آمادگی دارد کارگران به بازگشت به محیط کار مجبور کند.

سه چهارم کارکنان شرکت توتال‌ انرژی فرانسه به دعوت اتحادیه‌های کارگری و به ویژه کنفدراسیون عمومی کار (CGT) اعتصاب سه‌روزه خود را از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) آغاز کردند و این اعتصاب از آنجا که در مهلت مقرر به نتیجه نرسید تا امروز ادامه یافته است. خواسته کارکنان توتال انرژی، افزایش ۱۰ درصدی دستمزد است.

در این اعتصاب، کارکنان شرکت توتال با محاصره پالایشگاه‌ها از خروج و عرضه سوخت از پالایشگاه‌ها و بخش پتروشیمی‌ پیوسته به اعتصاب، جلوگیری کرده‌اند.

نخستین دور از مذاکرات میان این شرکت و رهبران اتحادیه‌های کارگری روز گذشته بدون دستیابی به توافق به پایان رسید.

این در حالی است که شرکت توتال انرژی امروز در بیانیه‌ای از تصمیم برای پرداخت پاداشی یک‌دوره‌ای به کارکناش خبر داد اما همزمان اعلام کرد که با ادامه اعتصاب‌ها و محاصره پالایشگاه‌ها، شرایط مذاکره برای افزایش دستمزدها با همه اتحادیه‌ها وجود ندارد.

در این میان، «برونو لومر» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در یک گفت‌وگوی رادیویی تاکید کرده بود: شرکت توتال انرژی نه تنها امکان بلکه وظیفه داشت حقوق کارکنانش را افزایش دهد. این شرکت در آغاز مذاکره با با اتحادیه‌های کارگری نیز تعلل کرده است.

سومین هفته اعتصاب بخش انرژی فرانسه/اعلام آمادگی دولت مکرون برای استفاده از زور

ممانعت از خروج سوخت از پالایشگاه‌های فعال و نیز پیوستن برخی از آنان به اعتصاب سبب شده است تا با پایان ذخیره سوخت و به ویژه گازوئیل در پمپ بنزین‌های متعلق به توتال که نزدیک به یک سوم جایگاه‌ها را در سراسر فرانسه در اختیار دارد، وضعیت بحرانی ایجاد شود.

بر اساس این گزارش با گذشت بیش از دو هفته از آغاز این اعتصاب، عرضه بزنین در فرانسه بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است. به طوریکه از هر سه پمپ بنزین، یک پمپ بنزین در عرضه با مشکل مواجه شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید