پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9190 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ |
90 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: حذف یارانه پنهان آرد و شفاف کردن آن باعث می‌شود تا این یارانه به جیب سودجویان نرود و این ثروت ملت ایران به کام اتباع دیگر کشورها نباشد. وی افزود: ما همواره شاهد هجوم دیگر اتباع […]

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: حذف یارانه پنهان آرد و شفاف کردن آن باعث می‌شود تا این یارانه به جیب سودجویان نرود و این ثروت ملت ایران به کام اتباع دیگر کشورها نباشد.

وی افزود: ما همواره شاهد هجوم دیگر اتباع کشورها از شلمچه و… به داخل کشورمان برای خرید کالاها از ایران هستیم، طبیعتا آنها برای خرید تولیدات صنعتی ما به ایران نمی‌آیند، بلکه کالاهایی که یارانه به آنها تعلق می‌گیرد خریداری می‌کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: این مسأله نشان دهنده آن است که علنا یارانه که حق اقشار ضعیف جامعه است عملا به کام اتباع کشورهای همسایه است که باید نحوه تخصیص آن اصلاح شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: این مسأله خود به تنهایی بیانگر آن است که باید قیمت کالاها در کشور واقعی شود تا زمینه برای هر گونه سوء استفاده از ثروت ملت ایران فراهم نشود.

وی افزود: البته نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که باید از مدتی قبل دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به تبیین این موضوع برای مردم و اقناع سازی افکار عمومی برای حذف یارانه پنهان آرد و شفاف کردن یارانه در این بخش اقدام می‌کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: متأسفانه اقناع سازی خوبی برای حذف یارانه پنهان آرد از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه به ویژه وزارتخانه‌های اقتصاد و کشاورزی در این مدت انجام نشد و گزارش‌هایی هم که از رسانه ملی در بحث فروش کالاهای مشمول دریافت یارانه به کشورهای همسایه پخش شد، گرچه اقدام مفیدی بود اما کافی نبود و نتوانست افکار عمومی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه قانع کند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: بهتر بود در مورد پرداخت یارانه نقدی آزادشده از این بخش به مردم دقیقا توضیح داده می‌شد یا حداقل نمایندگان ملت در جریان این موضوع قرار می‌گرفتند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!