جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 91903 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴ |
122 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهور روسیه در ششمین نشست سران کشورهای عضو اجلاس تعامل و اقدامات اعتماد ساز در آسیا در قزاقستان گفت: مسکو به همراه بسیاری از شرکای آسیایی، بازنگری در سیستم مالی جهانی را خواستار است. به گزارش ادراک خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ششمین نشست سران کشور‌های […]

رئیس جمهور روسیه در ششمین نشست سران کشورهای عضو اجلاس تعامل و اقدامات اعتماد ساز در آسیا در قزاقستان گفت: مسکو به همراه بسیاری از شرکای آسیایی، بازنگری در سیستم مالی جهانی را خواستار است.

به گزارش ادراک خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ششمین نشست سران کشور‌های عضو «اجلاس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» موسوم به «سیکا» که در آستانه قزاقستان برگزار می‌شود گفت: در طول سی سال برگزاری نشست تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا، اقدامات خوبی برای توسعه فضای همکاری در آسیا صورت گرفته است و نشست امروز در پی تغییرات سیاسی و اقتصادی جهانی برگزار می‌شود. جهان به واقع به جهانی چند قطبی تبدیل شده است و آسیا اگر مهمترین نقش را نداشته، دست کم نقش مهمی در این نظم جدید داشته است.

پوتین تاکید کرد: کشور‌های آسیایی محرک اقتصاد جهانی بوده اند و بسیاری از سازمان‌های تکمیل کننده مانند سازمان شانگ‌های و همچنین سازمان کشور‌های شرق آسیا و همکاری اقتصادی آسیا اقیانوس آرام هستند که در این زمینه موثر بوده اند و روسیه نیز حضور فعالی در آن‌ها دارد و ما نیز در تقویت توسعه آسیا و همچنین همکاری سرمایه گذاری و تجاری و تقویت تماس‌ها و همکاری در زمینه‌های مختلف نقش داشته ایم. روسیه در صدر تشکیل اجلاس تعامل برای رایزنی در بخش‌های مختلف اقتصاد قرار داشته است و ما برای تدوین نظامی برابر بر اساس حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. ما در نشست خود باید مسائل زیادی را حل و فصل کنیم از جمله کاهش بهای نفت و غذا و کود و دیگر موارد. همه این‌ها مسائلی است که بر زندگی مردم تاثیر گذار است نه فقط در کشور‌های فقیر بلکه همچنین در کشور‌های پیشرفته. علاوه بر این خطر گرسنگی به ویژه در کشور‌های فقیر رو به افزایش است و روسیه هر چه در توان دارد برای تقویت و تامین مواد اصلی مورد نیاز کشور‌های نیازمند به کار خواهد گرفت. ما از بین بردن همه نگرانی‌های ساختگی برای واردات این کالا‌های اساسی را به منظور حل مسئله امنیت غذایی خواستاریم.
پوتین در ادامه افزود: ما به همراه بسیاری از شرکای خود در آسیا، بازنگری در سیستم مالی جهانی را که برای ده‌ها سال اجازه داده است بر فن آوری‌ها و زندگی مردم سیطره یابند خواستاریم.
وی تاکید کرد: پیش از هر چیز، استفاده از پول‌های ملی در مبادلات تجاری و همچنین حفظ حاکمیت مالی کشور‌های ما و تقویت سرمایه‌های منطقه‌ای و سازمان‌های همکاری و همچنین همکاری با سازمان‌های دیگر به منظور حل بحران‌ها و منازعات و تقویت همکاری در مبارزه با تروریسم و از بین بردن گروه‌های تندرو و توقف تامین مالی آن‌ها و توقف پروپاگاندای افراطی در اولویت قرار دارد.
رئیس جمهور روسیه گفت: درباره امنیت و مسائل امنیتی در منطقه ما، باید گفت که افغانستان در طول ۲۰ سال حضور آمریکا و ناتو را شاهد بود و مشخص شد که آن‌ها نمی‌توانند به شکل مستقل، مسائل مربوط به تهدیدات تروریستی را حل کنند و این چیزی است که اقدامات تروریستی خونباری که همچنان ادامه دارد موید آن است که از جمله آن می‌توان به حمله تروریستی که امسال بر ضد سفارت روسیه در کابل رخ داد اشاره کرد؛ بنابراین ما خواستار جبران خسارات وارده به افغانستان و باز شدن حساب‌های بانکی مسدود شده افغانستان هستیم. همچنین از همه کشور‌های آسیایی می‌خواهیم همکاری قوی با روسیه داشته باشند.
پوتین در ادامه افزود: در پایان می‌خواهم بر ماموریت همکاری چندجانبه در زمینه اجتماعی و فرهنگی و امدادرسانی تاکید کنم و باید گفتگوی موثر را گسترش دهیم و از تلاش برای مبارزه با اثرات ویروس حمایت کنیم. ما در روسیه تجربه زیادی داریم و برای به اشتراک گذاشتن این تجارب آمادگی داریم. همکاری مشترک در این زمینه وجود دارد و روسیه به گسترش همکاری مشترک با همه کشور‌های حاضر در این نشست ادامه می‌دهد.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید