پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 91909 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ |
124 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهور کشورمان پس از شرکت در اجلاس سران سیکا، دقایقی پیش با بدرقه نخست وزیر قزاقستان، آستانه را به مقصد تهران ترک کرد. به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان پس از شرکت در اجلاس سران سیکا، با بدرقه نخست وزیر قزاقستان، آستانه را […]

رئیس جمهور کشورمان پس از شرکت در اجلاس سران سیکا، دقایقی پیش با بدرقه نخست وزیر قزاقستان، آستانه را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان پس از شرکت در اجلاس سران سیکا، با بدرقه نخست وزیر قزاقستان، آستانه را به مقصد تهران ترک کرد.

آقای رئیسی که به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشور‌های عضو «اجلاس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) به این کشور سفر کرده بود، علاوه بر سخنرانی در این اجلاس، با امیر قطر و رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

یکی از مهمترین اهداف ششمین نشست سران سیکا، موضوع بررسی و تصویب ارتقای ساختار آن از یک کنفرانس به یک سازمان منطقه‌ای و بین المللی بود.

پیشنهاد تشکیل این اجلاس برای اولین بار توسط «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور قزاقستان در جریان چهل و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۵ اکتبر سال ۱۹۹۲ مطرح شده بود و در حال حاضر در سیکا ۲۷ کشور عضو اصلی و ۸ کشور به همراه ۵ سازمان منطقه‌ای و بین المللی عضو ناظر هستند.

قزاقستان از ۲۰۲۰ ریاست کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا را بر عهده دارد و پیش از آن کشور‌های ترکیه، چین و تاجیکستان ریاست این سازمان را بر عهده داشتند.

آقای رئیسی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در راستای گسترش روابط تجاری، همکاری‌های اقتصادی و ارتقای سطح روابط سیاسی با کشور‌های همسایه، به تاجیکستان، روسیه، قطر، عمان و ازبکستان سفر کرده و این ششمین سفر رئیس جمهور در یک سال گذشته به کشور‌های منطقه است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید