سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9210 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ |
98 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در آیین همایش تجلیل از گروه‌های جهادی استان بوشهر افزود: حضور در بسیج سازندگی کاری بزرگ و اوج تعالی به شمار می رود چون هم شغل مثبت است و هم خدمت به جامعه نیازمند انجام می شود. وی با تاکید بر اینکه قوام عالم […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در آیین همایش تجلیل از گروه‌های جهادی استان بوشهر افزود: حضور در بسیج سازندگی کاری بزرگ و اوج تعالی به شمار می رود چون هم شغل مثبت است و هم خدمت به جامعه نیازمند انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه قوام عالم بر عدالت و احسان است اظهار کرد: عدالت به معنی این است که همه امور به جای خود و به صورت شایسته انجام شود و احسان نیز کار نیکی است که موجب رفع چالش از زندگی دیگران و باعث برطرف شدن تمام ضعف‌ها و کاستی های اجتماعی می شود.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در مدیریت جامعه اگر هر شخص شایسته ای در جای خود قرار گیرد عدالت اجرا شده است و بسیج سازندگی به نوعی هم عدالت و هم احسان دارد و موجب از بین بردن نیاز نیازمندان در دورترین مناطق می شود. 
وی تاکید کرد: حضور در بسیج سازندگی کاری آسمانی و عرشی و بسیار ارزشمند است. 
 امام جمعه بوشهر گفت: انقلاب اسلامی با ظهورش نهادهای مختلفی را متولی رفع فقر کرد اما یکی از نهادهای فوق العاده موثر و کارآمد و جهادی، بسیج و سپاه است که در تمامی بحران ها به عنوان نخستین گروه حاضر در مناطق بحران زده بوده اند.
وی ادامه داد: کار جهادی بسیار استراتژیک و مهم است چون در هر جامعه ای فقر و محرومیت، بخش عظیمی از ذهن و تمرکز جامعه را به خود معطوف می کند و از کارهای فرهنگی و بزرگ باز می‌دارد اما با رفع محرومیت‌ها، ضریب توان نظام افزایش می یابد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: برابر فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل سازمان بسیج سازندگی گروه‌های جهادی زیادی برای خدمت رسانی به مردم سازماندهی شدند.
سردار علی رزمجو افزود: در همین راستا یکهزار و ۲۶۰ گروه جهادی از قشرهای مختلف در پیکره بسیج سازندگی استان بوشهر سازماندهی شدند و تاکنون نیز موفق به ارائه خدمات برجسته و شایسته ای در مناطق محروم این استان شده اند.

وی افزود: احداث خانه عالِم، مساجد، تعمیر و بازسازی مدارس و جاده بین مزارع تنها بخشی از خدمات گروه‌های جهادی در مناطق محروم و دوردست و در وضعیت کرونایی نیز در قالب تیم‌های تخصصی اقدام به خدمت رسانی به مردم کردند.
رزمجو ادامه داد: همچنین در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب درباره اجرای رزمایش مومنانه همزمان با شیوع کرونا تنها در عید نوروز و رمضان امسال ۳۶هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان بین مردم واجد شرایط استان تقسیم شده است.
وی تاکید کرد : گروه‌های جهادی فاطمی دارای کارنامه ای ارزنده، برجسته و درخشان در راستای نهضت خدمت رسانی که همانا یکی از هدف‌های انقلاب اسلامی است هستند.
سازمان بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ با دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!