جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9224 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ |
107 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان روز شنبه در این رزمایش گفت: براساس نیازی که در کشور ایجاد شد سازمان بسیج سازندگی تشکیل و ساماندهی گروه‌ها و نیروهای جهادی در دستورکار قرار گرفت‌. سردار هدایت الله امیری افزود: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ گروه جهادی با ۲۵ هزار نفر عضو در […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان روز شنبه در این رزمایش گفت: براساس نیازی که در کشور ایجاد شد سازمان بسیج سازندگی تشکیل و ساماندهی گروه‌ها و نیروهای جهادی در دستورکار قرار گرفت‌.
سردار هدایت الله امیری افزود: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ گروه جهادی با ۲۵ هزار نفر عضو در عرصه های مختلف هرمزگان در سامانه اطلس جهادی کشور ساماندهی شده اند که یک ظرفیت بسیار عظیم برای استان است.
وی بیان داشت: بسیجیان جهادگر در عرصه‌های مختلف محرومیت زدایی و اشتغال کارهای بزرگی انجام داده است که می توان به ساخت خانه، مرمت منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد که در ۲ سال گذشته ۳۶۰ واحد مسکونی احداث و تحویل شد.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: همچنین یک قرارگاه با نام «قرارگاه جهادی جواد الائمه» برای کمک به مرمت منازل مسکونی نیازمندان در استان تشکیل شد که تاکنون بر مبنای همین قرارگاه ۱۵۰ منزل مسکونی برای افراد کمتر برخوردار تحت پوشش نهادهای خدمات رسان کمیته امداد و بهزیستی تعمیر و بازسازی شد. 
سردار امیری ادامکه داد: جهادسازندگی در موضوع حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله و در مساله کرونا و تولید ماسک نیز نقش آفرینی کردند و خدمات دهی به مردم را بدون چشم داشت انجام دادند.
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه سعی داریم به دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان کمک کنیم، گفت: آبرسانی که یک مساله مهم در استان است، از سال گذشته اقدام های خوبی انجام شد و به ۴۰ روستا آبرسانی صورت گرفت و در حوزه برق رسانی، سدسازی و جاده سازی نیز بسیج سازندگی وارد شده و کارهای بزرگی در این زمینه انجام می‌شود. 
وی یادآورشد: در حوزه فرهنگی نیز بسیج سازندگی اقدام های خوبی انجام شد که می توان به موضوع ازدواج آسان و تهیه جهیزیه اشاره کرد که درسال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه بین زوج های نیازمند استان در راستای عمل به ازدواج آسان توزیع شد و امسال بناداریم که با تشکیل یک مجموعه ای که بتواند جهیزیه را به صورت مستقیم در قالب یک مجموعه نمایشگاهی در اختیار زوج های جوان قرار دهد.
سردار امیری ادامه داد: همچنین باتوجه به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی سعی داریم از ظرفیت شرکت های دانش بینان به ظرفیت اشتغال استان کمک کنیم که در این راستا بیش از ۷۰۰میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده و بناشده با استفاده از ظرفیت صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی کارگاه های زودبازده در استان راه اندازی کنیم.
وی گفت: بسیج سازندگی به عنوان نیروهای سازماندهی شده که در قالب گروه های جهادی دارند، آمادگی انجام خدمات رسانی و رفع محرومیت از استان را دارند.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ابرازداشت: همچنین بیش از ۶ هزار میلیارد ریال در قالب ۲۴ مرحله رزمایش مواسات و همدلی توانستیم کمک های مومنانه را بیش اقشار نیازمند استان توزیع کنیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!