جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9234 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ |
83 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

حسن زارع  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی به طور متوسط ۱۳ تن گوجه سبز از هر هکتار از  سطح ۵۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان توسط هزار و ۳۰۰ کشاورز برداشت می شود. وی  خاطرنشان کرد: واسطه ها محصول را از باغداران خریداری […]

حسن زارع  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی به طور متوسط ۱۳ تن گوجه سبز از هر هکتار از  سطح ۵۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان توسط هزار و ۳۰۰ کشاورز برداشت می شود.
وی  خاطرنشان کرد: واسطه ها محصول را از باغداران خریداری و به بازار شهرها و استان های تهران ، اصفهان ، فارس و یزد  عرضه می کنند.
مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه اضافه کرد: محصول گوجه سبز بیشتر در دهستان فراغه و منطقه علوی بخش مرکزی تولید می شود.
این مسئول جهاد کشاورزی ابرکوه بروز آفات، خشکسالی و سرمازدگی ، نبود ثبات قیمت، نبود صنایع تبدیلی و پراکندگی درختان را بخشی از مشکلات باغداران منطقه بیان کرد.
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه  هم به خبرنگار ایرنا گفت : سرما و توفان اواخر سال گذشته و فروردین ماه امسال به باغ های میوه این شهرستان ۲ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.
علی محمد هوشمند افزود: بر اثر حوادث طبیعی به هشت هزار و ۵۰۰ هکتار باغ های زردآلو ، گوجه‌ سبز و پسته شهرستان ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شد که خسارت وارده ناشی از  سرمازدگی و وزش توفان شدید همراه با گرد و خاک در بازه زمانی یادشده است.
ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!