پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 92581 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ |
116 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا، غلامعلی حیدری در بازدید سرزده از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه مدیران خدمتگزار مردم هستند، اظهار داشت: نتایج عملکرد راهداری برای مردم ملموس است و زمانی‌ که رانندگان در محورهای مواصلاتی تردد می‌کنند، عملکرد این اداره‌کل را قضاوت می‌کنند. وی […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا، غلامعلی حیدری در بازدید سرزده از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه مدیران خدمتگزار مردم هستند، اظهار داشت: نتایج عملکرد راهداری برای مردم ملموس است و زمانی‌ که رانندگان در محورهای مواصلاتی تردد می‌کنند، عملکرد این اداره‌کل را قضاوت می‌کنند.
وی با بیان اینکه خط‌کشی و علایم ایمنی به کاهش تصادفات کمک می‌کند، گفت: روشنایی و خط‌کشی نخستین نیاز محورها است و قبل بارش باید مشکلات در حوزه حل شود و هیچ جاده‌ای نباید بدون خط‌کشی، علایم و روشنایی باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احداث جاده روستایی و آسفالت راه‌های روستایی در ابتدای انقلاب اسلامی توسط جهاد سازندگی انجام می‌شد، گفت: مردم خاطرات خوبی از عملکرد جهاد سازندگی دارند، انتظارات زیادی از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد.
حیدری با تاکید بر اینکه سال گذشته اعتبارات خوبی به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخصیص یافت، افزود: این اداره باید یک برنامه زمانبندی برای رفع نقاط حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری داشته باشند، اقدامات صورت گرفته کافی نیست، نباید منتظر بودجه بود و باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و خودروها برای این کار استفاده شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم، یادآور شد: جاده روستایی یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای روستاها است و اگر این کار انجام شود، شاهد کاهش مهاجرت خواهیم بود، همچنین توسعه راه‌های روستایی به جذب سرمایه‌گذاران کمک خواهد کرد.
حیدری تصریح کرد: مدیران و معاونان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید همیشه در شهرستان‌ها و محورهای مواصلاتی به‌صورت میدانی برای حل مشکلات حضور داشته باشند، باید جذب اعتبارات از مرکز با جدیت پیگیری شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نیروهای راهداری باید جهادی و انقلابی برای حل مشکلات وارد عمل شوند، قیر رایگان یک فرصت مناسب برای آسفالت راه‌های روستایی است و اگر راه‌های روستایی حل شود، می‌توان برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری اقدام کرد، بسیاری از نقاط گردشگری بکر استان از داشتن مسیر دسترسی محروم هستند.
وی با تاکید بر اینکه باید تمام نقاط چهارمحال و بختیاری به کارگاه راه‌سازی تبدیل شود، بیان کرد: برای جلوگیری از خسارات سیل باید قبل از آغاز بارش لایروبی پل‌ها، شانه‌سازی و مسیل‌ها انجام شود.
حیدری با اشاره به اینکه ناوگان خودرویی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فرسوده است، گفت: نوسازی ناوگان و تعمیرات خودرو باید از مرکز مطالبه کرد، وعده‌هایی برای اختصاص ماشین‌آلات راهداری به استان داده شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید تا پایان هفته جاری مبادله تفاهم‌نامه و درخواست وجه از خزانه برای جذب اعتبارات صورت بگیرد، نباید همواره منتظر ابلاغ بودجه باشیم، باید از تمامی منابع و امکانات به نحو احسن استفاده شود.
وی بیان کرد: از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی برای بهسازی و آسفالت راه روستایی استفاده شود، نهضت جاده‌سازی در چهارمحال و بختیاری باید راه‌اندازی شود.
حیدری ادامه داد: افزایش نظارت بر حمل و نقل مسافر باید با جدیت دنبال شود، هیچ مشکلی در این حوزه پذیرفتنی نیست، این بخش به‌صورت مستقیم با مردم سر و کار دارد و باید مورد توجه ویژه باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: باید با آمادگی کامل نیروهای راهدار به استقبال فصل بارش‌ بروند، خدمت‌رسانی در این ایام به رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهور و اعضا هیات دولت سیزدهم ۱۹ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و اعتبار خوبی برای بهسازی و توسعه زیربنایی استان مصوب کردند.
چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!