جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 92585 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ |
74 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، مجید چگنی روز شنبه در دیدار با مدیرعامل و هیات رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه پایداری عرضه گاز در سایه تولید محقق می‌شود، افزود: فصل سرد سال امکان قطعی گاز در استان های کشور وجود دارد و در این زمینه نقش […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، مجید چگنی روز شنبه در دیدار با مدیرعامل و هیات رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه پایداری عرضه گاز در سایه تولید محقق می‌شود، افزود: فصل سرد سال امکان قطعی گاز در استان های کشور وجود دارد و در این زمینه نقش پالایشگاه‌ها حیاتی است.
وی با اشاره به اینکه ایلام در حوزه انرژی بخصوص نفت و گاز دارای ظرفیت مناسبی است و در این راستا در حوزه های بالادستی و پایین دستی اقدامات قابل توجهی انجام شده ولی کافی نیست، اظهار داشت: دولت کار و کرامت به مناطق کمتر توسعه یافته کشور توجه ویژه‌ای دارد و در زمینه های مختلف برای رشد و توسعه آنها برنامه دارد.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه ایلام از لحاظ شاخص‌های توسعه‌یافتگی در ردیف استان‌های کمتر برخوردار کشور قرار دارد و می بایست برای جبران عقب ماندگی ها منابع قابل توجهی به آن اختصاص یابد، تصریح کرد: این استان در دولت های قبل مورد بی مهری قرار گرفته و دولت کار و کارآمد برای توسعه همه جانبه آنها برنامه دارد که به مرور زمان اجرایی خواهد شد.
چگنی بیان اینکه این دیار در زمان دفاع مقدس به عنوان دژ مستحکم کشور نقش آفرینی کردند و امروز باید در زمینه های مختلف مورد توجه قرار گیرد، گفت: به مدد تلاش مسئولان استانی روز به روز در حال پیشرفت است که در این زمینه دولت توجه به مناطق محروم را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه مردمان این استان در زمان دفاع مقدس رسالت خود را به نحو شایسته انجام داده و به عنوان مرزداران شجاع از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و امروزه وظیفه مسئولان است که در زمینه های مختلف به آنان خدمات رسانی کنند، افزود: باید خدمات نظام در اقصی نقاط کشور به خصوص در مناطق محروم برای جامعه هدف قابل لمس باشد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: هم اکنون فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال اجراست که با بهره‌برداری از فاز دوم این واحد صنعتی روزانه ۳ میلیون متر متر مکعب گاز به ظرفیت تولید اضافه می‌شود و انتظار می‌رود با اجرای این پروژه در توسعه استان و استان‌های همجوار استفاده شود.
چگنی از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه همکاران پالایشگاه گاز ایلام در زمینه های مختلف قدردانی کرد و گفت: کارکنان پالایشگاه ها در خط مقدم تولید و اقتصاد کشور هستند و در زمان دفاع مقدس در تامین انرژی و امروزه با تولید پایدار در زمینه های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند که قابل تقدیر و قدردانی است.
همچنین مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام نیز از تزریق ۷۳۹ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به خط سراسری در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تزریق گاز به خط سراسری ۷ درصد، اتان ۱۲ درصد، گاز مایع خام ۲۴ درصد، گوگرد یک درصد، گاز غنی ورودی به پالایشگاه ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
روح اله نوریان افزود: در مجموع تولید و فروش محصولات پنجگانه این شرکت در طول سال گذشته به نسبت سنوات قبل افزایش چشمگیری داشته بطوریکه در طول سال گذشته شاهد افزایش ۸۶ درصدی مجموع تولیدات پنجگانه این شرکت بوده ایم.
وی اظهار داشت: این شرکت ضمن پایداری تولید، توانسته است برای دومین سال متوالی در زمینه افزایش تولید و فروش محصولات جانبی خود گامهای موثری بردارد و نسبت به سال ۱۳۹۹ میانگین تولید و فروش محصولات پنجگانه این شرکت در سال گذشته نزدیک به ۸۶ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه با انجام تعمیرات پیشگیرانه و پایش های دقیق شاهد افزایش قابلیت اطمینان پالایشگاه به ۹۹ درصد در فصل سرد سال گذشته بوده ایم که این مهم باعث پایداری تولید و گازرسانی شده است، تصریح کرد: قابلیت اطمینان در شرکت های پالایشی بیانگر میزان پایداری تجهیزات ردیف های گازی است که خوشبختانه در این واحد صنعتی این شاخص بالاتر از هدف تعیین شده قرار گرفته است.
نوریان با اشاره به اینکه سبد تولیدات این واحد صنعتی متنوع است، گفت؛ این پالایشگاه از لحاظ تنوع و سبد محصولات تولیدی دارای تنوع کاملی از محصولات پالایشگاهی است و علاوه بر محصول گاز طبیعی دارای وصولات با ارزشی مانند اتان ،گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد می باشد و از این لحاظ جزو معدود پالایشگاههای دارای تنوع و محصولات تولیدی است که هم برای صنایع پایین دستی و هم در چرخه اقتصاد داخلی کشور و درآمدزایی نقش تاثیرگذاری دارد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به دستاوردهای این شرکت در طول چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: پالایشگاه گاز ایلام افتخارات نظیر عنوان برتر در حوزه سلامت اداری، کسب سطح عالی در نظام ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز، انتخاب پالایشگاه گاز ایلام به عنوان دستگاه اجرایی برتر پدافند غیرعامل ، پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه سرویس‌های فاوا و شبکه کنترل صنعتی، انتخاب پالایشگاه گاز ایلام به عنوان کارفرمای سلامت محور استان ،کسب رتبه برتر پژوهش برتر در بین شرکت‌های پالایشی و کسب تدریس ۳ ستاره ششمین جایزه ملی مدیریت انرژی، کسب رتبه اول آتش نشانی شرکت ملی گاز ایران و غیر برخی از دستاوردهای شرکت در طول دو سال گذشته بوده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!