شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9330 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ |
85 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رای الیوم، بانک‌های مرکزی عربستان سعودی، امارات، کویت، بحرین و قطر پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به سرعت افزایش دادند. فدرال رزرو آمریکا اوایل روز چهارشنبه، نرخ بهره را ۵۰ درصد افزایش داد و به محدوده ۰.۷۵-۱ درصد رساند که به دنبال […]

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رای الیوم، بانک‌های مرکزی عربستان سعودی، امارات، کویت، بحرین و قطر پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به سرعت افزایش دادند.

فدرال رزرو آمریکا اوایل روز چهارشنبه، نرخ بهره را ۵۰ درصد افزایش داد و به محدوده ۰.۷۵-۱ درصد رساند که به دنبال آن کشورهای عربی که اقتصاد آنها به دلار گره خورده است به منظور حفظ ارزش پول ملی خود اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی زدند.

مؤسسه النقد العربی (آژانس پولی عربی یا همان بانک مرکزی عربستان سعودی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نرخ قراردادهای بازخرید “ریپو” را ۰.۵ واحد درصد یعنی از ۱.۲۵ به ۱.۷۵ درصد افزایش داده است.

این موسسه همچنین اعلام کرد که نرخ قراردادهای بازخرید معکوس را هم ۰.۵ واحد درصد افزایش داد و از ۰.۷۵ به ۱.۲۵ درصد رساند.

در اقدامی مشابه، بانک مرکزی امارات تصمیم گرفت تا نرخ پایه تسهیلات سپرده یک شبه را نیم درصد بالاتر از نرخ پایه افزایش دهد.

بانک مرکزی بحرین نیز با افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره پایه سپرده های یک هفته ای از ۱.۲۵ درصد به ۱.۷۵ درصد، اقدام مشابهی انجام داد.

این بانک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نرخ سود سپرده‌های یک شبه از ۱.۰۰ درصد به ۱.۵۰ درصد و نرخ سود سپرده‌ها برای مدت چهار هفته از ۱.۷۵ درصد به ۲.۵۰ درصد افزایش یافته است.

به نوبه خود، بانک مرکزی قطر تصمیم گرفت نرخ سپرده این بانک (QCBDR) را ۵۰ نقطه پایه افزایش دهد و به ۱.۵۰ درصد برساند.

بانک مرکزی قطر نیز نرخ بهره وام این بانک را با ۲۵ واحد افزایش به ۲.۷۵ درصد و نرخ بازخرید را با افزایش ۵۰ واحدی به ۱.۷۵ درصد افزایش داد.

بانک مرکزی کویت نیز تصمیم گرفت از روز پنجشنبه نرخ تنزیل را یک چهارم درصد افزایش دهد و از ۱.۷۵ درصد به ۲ درصد افزایش دهد.

انتظار می‌رود عمان نیز با افزایش نرخ بهره اقدام مشابهی انجام دهد.

ارزش پول ملی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دلار آمریکا گره خورده است، به استثنای کویت که دینار این کشور به سبد ارزهای بیشتری مرتبط است.‌


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!