پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9348 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ |
162 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع حذف یارانه آرد صنعت، اظهار داشت: یکی از علل گرانی آرد جنگ روسیه و اوکراین است است؛ زیرا بخش اعظم گندم جهان از این دو کشور صادر می شود و با این اتفاقی که رخ داده […]

ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع حذف یارانه آرد صنعت، اظهار داشت: یکی از علل گرانی آرد جنگ روسیه و اوکراین است است؛ زیرا بخش اعظم گندم جهان از این دو کشور صادر می شود و با این اتفاقی که رخ داده است یک کمبود سراسری در جهان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: زمانی که کمبود سراسری گندم در جهان اتفاق بیفتد قیمت آن بالا خواهد کرد پس کشور ما تنها کشوری نیست که قیمت آرد و گندم بالا رفته است بلکه این یک مشکل جهانی است و تمام کشورها با آن روبه رو هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به اینکه قیمت گندم در دنیا بالا رفته است کشور ما در تامین کالای اساسی و گندم می بایست نسبت به سال گذشته دو برابر هزینه کند تا گندم مورد نظر را برای کشور فراهم کند.

اعظمی تصریح کرد: نکته بعدی که وجود دارد این است که وقتی یارانه از سمت دولت به نان و آرد داده می‌شود قیمت این محصولات در کشور نسبت به کشورهای همسایه کاهش پیدا می‌کند که این باعث می شود قاچاق به کشورهای همسایه صورت گیرد.

وی افزود: از این جهت مجلس به دولت این اجازه را داده است تا یارانه های پنهان و ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای غیرضرور حذف کند تا هم قاچاق صورت نگیرد و هم یارانه مستقیماً به دست مردم بدون واسطه برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: یکی از راهکارهای مجلس برای حذف ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در نظر گرفته بود دادن پروتئین کارت بود که یارانه ها مستقیماً به دست مردم برسد.

اعظمی بیان داشت: یک نکته ای که دولت باید قبل از هر اقدامی در دستور کار خود قرار دهد این است که به صورت مستقیم با مردم صحبت کند و اقدامات خود را برای آنها تشریح کند تا مردم کمتر دچار شوک شوند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!