پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9368 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ |
105 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، دولت بایدن هشدار جدیدی صادر می‌کند مبنی بر اینکه ایالات متحده به طور بالقوه می‌تواند شاهد ۱۰۰ میلیون ابتلا به کرونا در پاییز و زمستان پیش‌رو باشد. یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون ابتلای احتمالی، تخمینی بر اساس طیف […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، دولت بایدن هشدار جدیدی صادر می‌کند مبنی بر اینکه ایالات متحده به طور بالقوه می‌تواند شاهد ۱۰۰ میلیون ابتلا به کرونا در پاییز و زمستان پیش‌رو باشد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون ابتلای احتمالی، تخمینی بر اساس طیف وسیعی از مدل‌های خارجی است که به دقت توسط دولت پیگیری و شامل پاییز و زمستان می‌شود. مقامات آمریکایی می‌گویند این تخمین بر اساس این فرض اساسی استوار است که منابع اضافی یا اقدامات کاهش‌دهنده همه‌گیری، از جمله بودجه جدید مقابله با کرونا وجود نداشته باشد یا سویه‌های جدید ظاهر شود. 

طبق این گزارش، کاخ سفید این تخمین‌ها را در حالی به اشتراک می‌گذارد که مقامات دولت آمریکا تلاش خود را برای تشویق کنگره به تصویب بودجه اضافی برای مقابله با کرونا در حالی که ایالات متحده در آستانه ثبت یک میلیون فوتی ناشی از کرونا قرار دارد، تجدید کرده‌اند. 

دولت بایدن هفته‌هاست زنگ خطر را به صدا درآورده که برای ادامه واکنش فدرال به همه‌گیری به بودجه بیشتری نیاز است. به گزارش سی‌ان‌ان، تخمین ۱۰۰ میلیون ابتلا اولین بار از سوی روزنامه «واشنگتن پست» گزارش شد.

سی‌ان‌ان گزارش داده که دولت بایدن در ماه مارس ۲۲.۵ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا در یک بسته بودجه عظیم دولتی درخواست کرد، اما از لایحه حذف شد. این درخواست شامل بودجه برای آزمایش، درمان و جلوگیری از شیوع بیماری در آینده بود.

طبق این گزارش، مذاکره‌کنندگان توانستند در مورد بسته ۱۰ میلیارد دلاری به توافق برسند، اما کنگره در ماه آوریل در میانه اختلاف‌نظر بر سر سیاست مهاجرت «عنوان ۴۲»- مقررات دوران همه‌گیری که بر اساس آن مهاجران باید فوراً به کشورهای خود بازگردانده شوند- این لایحه دو حزبی را تصویب نکرد. مقامات آمریکایی استدلال می‌کنند که بدون بودجه جدید، ایالات متحده ممکن است برای موج‌های آینده آمادگی نداشته باشد.

پیش‌تر، «آنتونی فائوچی» مشاور کاخ سفید در امور مربوط به مقابله با «کووید-۱۹»، در مصاحبه با شبکه «پی‌بی‌اس» با استناد به کاهش ابتلاهای روزانه به کرونا و موارد بستری مرتبط با این ویروس گفت که «مرحله همه‌گیری» شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا به پایان رسیده اما هشدار داد که این بحران هنوز تمام نشده است.

فائوچی پیش از این ارزیابی، هشدار داده بود که گونه‌های جدید ویروس کرونا که در حال ظهور در آمریکاست، می‌تواند مقام‌های این کشور را وادار کند که محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا همچون قوانین قرنطینه را مجدداً در آمریکا برقرار کنند. وی سپس در خصوص وضعیت شیوع کرونا در آمریکا گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند به سادگی بگویند که ما کارمان تمام شد. ما ادامه می‌دهیم.

بر اساس آمارها، موارد ابتلا به کرونا، بستری و موارد فوتی مرتبط با کرونا در جهان طی ماه‌های اخیر و با شیوع «اُمیکرون» کاهش یافته است. طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers که همیشه از آمار ارائه شده از سوی دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا بالاتر است، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در ایالات متحده هم‌اکنون هم مرز یک میلیون نفر را پشت سر گذاشته و تعداد مبتلایان هم از ابتدای همه‌گیری به رقمی بالاتر از ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. 

م


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!