جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9405 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ |
129 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، آب و هوای گرم و خشک فرانسه در ۱۰ روز آینده، پس از چندین ماه بارندگی اندک، به محصولات غلات بزرگ ترین تولیدکننده غلات اتحادیه اروپا آسیب جبران ناپذیری خواهد زد که این امر بر نگرانی ها در مورد عرضه محدود در جهان می افزاید. […]

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، آب و هوای گرم و خشک فرانسه در ۱۰ روز آینده، پس از چندین ماه بارندگی اندک، به محصولات غلات بزرگ ترین تولیدکننده غلات اتحادیه اروپا آسیب جبران ناپذیری خواهد زد که این امر بر نگرانی ها در مورد عرضه محدود در جهان می افزاید.

قیمت گندم در بازارهای اروپایی در روزهای اخیر به علت نگرانی در مورد آب و هوای خشک در فرانسه و چند کشور تولیدکننده بزرگ دیگر، در زمانی که جنگ اوکراین عرضه غلات را کاهش داده، افزایش یافته است.

ژان چارلز دزوارت، بزرشناس موسسه «آروالیس» گفت، میزان بارش در فرانسه در بازه اول ژانویه تا ۱۰ می، حدود ۳۰ درصد کمتر از میزان بارش در ۲۰ سال گذشته بوده است که موجب می شود خاک نسبت به هوای خشک بیشتر حساس شود.

وی افزود: هواشناسی فرانسه عدم بارش و دمای هوای بالا را برای ۱۰ روز آینده اعلام کرده است، گیاهان به وضوح قادر به تحمل آن نخواهند بود.‌

وی توضیح داد: احتمالا تعداد خوشه‌ها کاهش می‌یابد و مطمئنا تعداد دانه‌ها در هر خوشه نیز کم می‌شود و بسته به آب و هوای روز بعد، احتمالا وزن دانه ها کاهش می یابد.‌

پس از درگیری نظامی روسیه و اوکراین، دو کشوری که تامین کننده عمده غلات و دانه های روغنی در جهان بودند، قیمت مواد غذایی در دنیا به شدت بالا رفته و بسیاری کارشناسان نسبت به کمبود مواد غذایی هشدار می دهند.

سازمان ملل اخیرا اعلام کرده که ۲۵ میلیون غله در اوکراین امکان خروج از این کشور را ندارند و عامل افزایش قیمت مواد غذایی در جهان است.

انتهای پیام/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!