جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9547 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ |
84 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل ادراک خبر به نقل ازایندیا اکسپرس، با وجود افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی هند اما احتمالا نرخ تورم در این کشور در ماه آوریل حتی از ماه مارس هم بیشتر شود. کارشناسان اقتصادی می‌گویند:‌ تنش‌های ژئوپلتکی از یک سو و گرمای بیش از حد هوا در […]

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل ادراک خبر به نقل ازایندیا اکسپرس، با وجود افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی هند اما احتمالا نرخ تورم در این کشور در ماه آوریل حتی از ماه مارس هم بیشتر شود.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند:‌ تنش‌های ژئوپلتکی از یک سو و گرمای بیش از حد هوا در برخی مناطق موجب بالا رفتن قیمت مواد غذایی به خصوص گندم شده و در کنار آن رشد قیمت گازوئیل و بنزین هم هزینه‌های حمل و نقل را‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا برده و همین مسأله به افزایش تورم در این کشور منجر شده است. در ماه مارس نرخ تورم در هند به بالاترین میزان طی ۱۷ ماه گذشته رسید.

راهول باجوریا، کارشناس ارشد بانک بارکلیز در هند می‌گوید: انتظار داریم در ماه مارس قیمت مواد غذایی ۷.۸ درصد بالا رفته باشد که بیشترین میزان در ۱۷ ماه گذشته خواهد بود.

وی می‌گوید:‌ بالا رفتن قیمت مواد غذایی به احتمال زیاد قیمت شیر و مرغ را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم بالا خواهد برد. از سوی دیگر نباید تعجب کرد که احتمالا شاهد افزایش دومینووار قیمت‌ها ناشی از بالا رفتن قیمت روغن‌های خوراکی خواهیم بود؛ چراکه قیمت این ماده غذایی در ماه می هم بالا رفت.

ممنوع شدن صادرات روغن‌های خوراکی از سوی دولت اندونزی احتمالا باعث افزایش بیشتر قیمت این مواد غذایی در ماه می هم خواهد شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!