جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9581 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ |
90 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه در ملاقات با مسئول  فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) بر اهمیت امنیت غذایی تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در ملاقات با «کو دونگیو» رئیس فائو در باکو گفت: «ما از […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه در ملاقات با مسئول  فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) بر اهمیت امنیت غذایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در ملاقات با «کو دونگیو» رئیس فائو در باکو گفت: «ما از سطح مشارکت بین فائو و آذربایجان بسیار راضی هستیم. توافق نامه‌ای که ۷ سال پیش امضا شد در واقع قالب جدیدی از همکاری را ایجاد کرد و ما امیدواریم که در سال‌های آینده به این مشارکت مفید ادامه دهیم.»

علی اف با اشاره به بحران جهانی پیش آمده در تامین مواد غذایی گفت: «مسایل مربوط به امنیت غذایی برای هر کشوری از جمله آذربایجان اهمیت بسیاری دارد، زیرا علیرغم رشد صادرات محصولات کشاورزی، همچنان دریافت کننده محصولات کشاورزی هستیم. بنابراین به نظر من، برنامه‌های آتی و توسعه کلی منطقه‌ای با توجه به امنیت غذایی، باید مکانی برای رفع این چالش‌های جدید مهم باشد.»

وی در ادامه از توسعه کشاورزی جمهوری آذربایجان در اراضی آزاد شده از اشغال ارمنستان خبر داد و گفت: « پتانسیل کشاورزی در مناطق آزاد شده واقعاً بسیار چشمگیر است. طبیعت بسیار متنوع، مناطق آب و هوایی و فرصتی برای افزایش چشمگیر تولید و مصرف داخلی و صادرات است. ما اکنون در مرحله برنامه ریزی توسعه کشاورزی در مناطق آزاد شده هستیم.»

چندی قبل شبکه خبری «بی‌بی‌سی» از افزایش قیمت آراد و گندم در جمهوری آذربایجان و البته ناراحتی گسترده مردم خبر داد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان چندی قبل از قول تولید‌ کنندگان آرد و نان”اعلام کردند که به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی، عوارض صادرات به روسیه و انقضای یارانه‌های دولتی ناچارند قیمت نان را بین تا ۴۰ درصد بالا ببرند. این خبر افزایش قیمت باعث بروز خشم مردم در شبکه‌های اجتماعی شد. 

 به گزارش بی‌بی‌سی، تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان  در این زمینه اعلام کرد که  افزایش بهای گندم در سطح جهانی و انقضای یارانه‌های دولتی برای آرد و محصولات آن، آنها را ناچار کرده بهای گندم را هم‌تراز با بقیه مواد‌غذایی محاسبه کنند.

م


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!