پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 95963 |
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ |
143 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اعلام آمادگی روسیه برای همکاری در مبارزه با تروریسم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز پیام تسلیت به آیت الله سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود ارسال کرد. وی در این پیام آمادگی روسیه را برای افزایش همکاری در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.   در ادامه […]

اعلام آمادگی روسیه برای همکاری در مبارزه با تروریسم

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز پیام تسلیت به آیت الله سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود ارسال کرد.

وی در این پیام آمادگی روسیه را برای افزایش همکاری در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

 

در ادامه پیام رییس جمهوری روسیه به همتای ایرانی خود آمده است: مایلم آمادگی طرف روسی را برای تقویت بیشتر همکاری با شرکای ایرانی در حوزه‌های مختلف ضد تروریستی اعلام کنم.

محکومیت دبیر کل سازمان ملل

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

سخنگوی سازمان ملل چهارشنبه شب به وقت محلی و به دنبال وقوع حمله تروریستی مزبور در بیانیه ای اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل حمله تروریستی عصر چهارشنبه به حرم مطهر شاهچراغ در شهر شیراز در جنوب ایران را که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت، به شدت محکوم می کند.

 

محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به شاهچراغ

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد چنین اقداماتی که اماکن مذهبی را هدف قرار می‌دهند، شنیع و تاثر آور هستند.

دبیر کل سازمان ملل بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت علیه غیرنظامیانی که در حال انجام فرائض مذهبی بودند، تاکید کرد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش مسؤولیت حمله به حرم شاهچراغ شیراز را به عهده گرفته است.

گوترش با ابراز همدردی با خانواده های داغدار و قربانیان این جنایت و نیز مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرد.

ابراز همدردی سلطان عمان با مردم ایران

به گزارش خبرگزاری عمان ابزرور، هیثم بن طارق سلطان عمان در گفت وگو با رسانه‌های داخلی این کشور حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و حمله تروریستی داعش به زائران شاهچراغ را تسلیت گفت و با مردم ایران همدردی کرد.

 

وزارت خارجه کشور عمان نیز با انتشار بیانیه‌ای این حمله تروریستی را محکوم کرد و اعلام کرد سلطان عمان و مردم این کشور این حادثه را محکوم می‌کنند.

در بیانیه منتشر شده این وزارت خانه آمده است: مردم و مقامات کشور عمان با خانواده‌های قربانی در این حادثه تروریستی همدردی می‌کند و امیدوار است حال مجروحان این حادثه هرچه زودتر بهبود یابد.

 

تضاد تروریسم با اصول و ارزش های انسانی 

امارات متحده عربی هم در سایت وزارت خارجه این کشور بیانیه محکومیت حمله تروریستی داعش به زائران حرم مطهر احمد بن موسی (ع) در شهر شیراز را منتشر کرد.

در بیانیه منتشر شده وزارت خارجه امارات آمده است: امارات متحده عربی حمله تروریستی را که یک زیارتگاه مذهبی در شیراز هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، به شدت محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات تاکید کرد که این کشور اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را با هدف بی ثبات کردن امنیت و ثبات در تضاد با ارزش ها و اصول انسانی رد می‌کند.

این وزارتخانه مراتب تسلیت صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران و خانواده های قربانیان این جنایت فجیع و همچنین برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

 

محکومیت از سوی سخنگوی سازمان ملل

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره واکنش این نهاد بین المللی به حمله تروریستی به مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم می کنیم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می کنیم.

 

محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به شاهچراغ

سخنگوی سازمان ملل افزود: از حمله شیراز مطلع هستیم و آن را محکوم می کنیم. هرگونه حمله تروریستی مستحق محکومیت است.

محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به شاهچراغ

 

محکومیت تروریسم در تمام اشکال و ظواهر 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم و با جمهوری اسلامی ایران نسبت به جان باختن تعدادی از غیرنظامیان ابراز همدردی کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «عاصم افتخار» با مفتضحانه خواندن حمله تروریستی در شیراز، گفت که دولت و مردم پاکستان از جان باختن و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ایرانی در حمله تروریستی به یک زیارتگاه مذهبی در شهر شیراز عمیقاً متأسف هستند.

وی تاکید کرد: پاکستان تروریسم را در تمام اشکال و ظواهر آن به شدت محکوم می کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهار داشت : مردم پاکستان در این لحظات غم و اندوه همبستگی خود را با مردم ایران اعلام کرده و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کند.

حمله تروریستی شنیع 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هم با انتشاری پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر حمله تروریستی به شاه‌چراغ را محکوم کرد.

وی با انتشار پیامی در صفحه شخص‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: ما حمله تروریستی شنیع و ظالمانه حرم شیعیان را در شهر شیراز به شدت محکوم می‌کنیم و برای جان باختگان رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندیم.

 

محکومیت از سوی رئیس مجلس پاکستان

«راجا پرویز اشرف» رئیس مجلس ملی پاکستان هم حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز را بشدت محکوم کرد و به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

 

محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به شاهچراغ

روابط عمومی پارلمان پاکستان چهارشنبه شب در بیانیه‌ای به نقل از این مقام پاکستانی افزود که وی نسبت به حمله تروریستی به زیارتگاه مقدس شاهچراغ در شهر شیراز مرکز استان فارس ابراز تاسف کرده است.

پرویز اشرف افزود: دین اسلام هرگونه خشونت و عمل تروریستی را نفی می‌کند و ما این حادثه تروریستی را محکوم‌ می‌کنیم.

وی گفت: دولت و مردم پاکستان خود را در اندوه ملت ایران با ویژه داغ خانواده‌های قربانیان شریک می‌دانند و ما برای شهدا از درگاه خداوند طلب آمرزش می‌کنیم.

عمیق ترین تسلیت به دولت و ملت ایران

پیش تر رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران نیز طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: عمیق ترین تسلیت ما را به دولت و ملت ایران درپی اقدام وحشتناک و تکان دهنده تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ اعلام می‌کنم.

 

محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به شاهچراغ

وی ضمن ابراز همبستگی با ملت ایران افزود که پاکستان در این ساعات سخت و اندوهناک در کنار جمهوری اسلامی ایران است.

 

ضرورت مقابله با دشمن 

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه شب، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی شاهچراغ شیراز در توییتی نوشت: همبستگی ملت ایران برای مقابله با دشمن را بیشتر می‌کند.

 

این مقام انصار الله در توییتی این حادثه جانکاه را به مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای زخمی‌های این حادثه نیز از خداوند متعال شفای عاجل درخواست کرد.

 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اقدامات تروریستی گروه های مختلف مورد حمایت کشورهای غربی به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر به شهادت بیش از ۱۷ هزار نفر در ایران شده است.

در ارتباط با این اقدامات تروریستی هیچ اقدامات عملی از سوی سازمان های مدافع حقوق بشر صورت نگرفته است و حتی برخی از عاملان و آمران این اقدامات در اروپا و با حمایت های لازم مالی و سیاسی زندگی می کنند.

رویترز در خبری اعلام کرد که داعش مسئولیت اقدام تروریستی در شیراز را پذیرفته است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که داعش ساخته و پرداخته خود آمریکا است.

درخواست برای خشکاندن ریشه های تروریسم

حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم نیز در پیامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ این حادثه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.

 

وی با صدور پیامی اقدام مجرمانه یک گروه تروریستی در حمله به مرقد امام احمد بن موسی بن جعفر علیهم السلام در شهر شیراز ایران را که منجر به شهادت و یا مجروح شدن ده ها زائر از جمله یک زن و دو کودک شد، محکوم کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: ما این حادثه را خالصانه به رهبر انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم شهدای این حادثه را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد و بهشت را جایگاه آنها قرار دهد و به خانواده آنها صبر و به مجروحان شفا دهد.

سید عمار حکیم در پایان بیانیه خود بار دیگر از جامعه جهانی به ویژه کشورهای متضرر از آفت تروریسم خواست که برای خشکاندن منابع تامین مالی تروریسم و جلوگیری از پیامدهای ویران کننده آن بر امنیت و ثبات ملت ها، همکاری و همراهی کنند.

محکومیت از سوی جمهوری آذربایجان

وزارت امور خارجه کشور آذربایجان هم حمله تروریستی گروه داعش به زائران مرقد مطهر احمد بن موسی(ع) را در شهر شیراز محکوم کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای که در خبرگزاری آذرتاج منتشر شد، حمله تروریستی داعش به زائران مرقد مطهر احمد بن موسی(ع) در شهر شیراز را محکوم کرد.

 

 

در بیانیه وزارت خارجه آذربایجان آمده است: ما حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم می‌کنیم و از صمیم قلب به خانواده های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

این وزارتخانه در حساب توئیتری خود نوشت: آذربایجان به عنوان کشوری که با تروریسم مواجه شده است، تمام اشکال و مظاهر آن را به شدت محکوم می‌کند.

محکومیت اقدام تروریستی از سوی ارمنستان

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز با صدور پیام شهادت چند تن از شهروندان ایران در پی حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ را به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.

 

“آرارات میرزویان ” در پیام خود که در توییتری منتشر کرد، افزود: تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به مردم و دولت ایران در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ در شهر شیراز که منجر به فقدان ناگوار انسان‌های بی‌گناه شد، اعلام می‌کنیم. برای مجروحان آروزی شفای عاجل داریم.

تاکنون از سوی کشورهای اروپایی که همواره خود را مدافع حقوق بشر معرفی و در کنار آن از تروریست ها و به خصوص گروهک منافقین حمایت می کنند، هیچ محکومیتی در ارتباط با اقدام تروریستی شیراز منتشر نشده است.

 

رسانه های فرانسوی امروز در ارتباط با این اقدام تروریستی فقط به انتشار اخبار رسمی منتشره از سوی رسانه های ایرانی پرداختند و در این خبرها نیز مانند دولت های اروپایی هیچ واکنشی نسبت به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان ایرانی از جمله دو کودک و یک زن نشان ندادند.

این گزارش در حال به روزرسانی است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید